مراسم احیای نیمه شعبان در مسجد امام علی (ع) برگزار می شود 


مراسم احیای نیمه شعبان در مسجد امام علی (ع) برگزار می شود 

یونس میجانی گفت: با توجه به فضیلت شب زنده داری در نیمه شعبان بنابراین کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) با همکاری هیئت امنای مسجد در نظر دارد هم زمان با شب نیمه شعبان، مراسم احیاء برگزار کند.

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: با توجه به فضیلت شب زنده داری در نیمه شعبان بنابراین کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) با همکاری هیئت امنای مسجد در نظر دارد هم زمان با شب نیمه شعبان، مراسم احیاء برگزار کند.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: با توجه به شرایط کرونایی این مراسم در فضای باز همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.


وی بیان کرد: مراسم احیای نیمه شعبان، یکشنبه شب از ساعت ۲۲ و سی دقیقه تا ۴ صبح است و برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی می بایست مُهر نماز، سجاده شخصی و کتاب ارتباط با خدا به همراه داشته باشند.


میجانی ابراز کرد: مولودی خوانی، سخنرانی، قرائت سوره یاسین، زیارت عاشورا، دعای کمیل و نماز استغاثه از برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در مراسم احیای نیمه شعبان است.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در بزرگداشت نیمه شعبان، مسابقه مجازی مهدی شناسی است که در همین راستا تعداد ۳۱۳ بروشور حاوی تعدادی سوال درباره زندگی و شخصیت امام عصر (عج) تدارک دیده شده که در مراسم نیمه شعبان توزیع می شوند.


وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در مسابقه مجازی مهدی شناسی می بایست پاسخ های صحیح خود را از طریق واتس آپ برای ما ارسال کرده و ما نیز به تعدادی از کسانی که به سوالات پاسخ صحیح داده اند، به قید قرعه جوایزی اهدا می کنیم.


میجانی عنوان کرد: آذین بندی و چراغانی مسجد از دیگر برنامه های کانون به مناسبت این عید فرخنده است که با کمک بچه های مسجدی انجام می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت ادامه داد: علاوه بر این نیز اعضای کانون کلیپ ها و عکس نوشت هایی با محوریت زندگی و شخصیت امام زمان (عج) تهیه کرده اند که در فضای مجازی منتشر می کنند.


وی در خاتمه تاکید کرد: ویژه برنامه های بزرگداشت نیمه شعبان با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و نیز احیای شب نیمه شعبان برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه های اینچنینی گامی هر چند کوچک در راستای زمینه سازی برای ظهور برداریم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403