جشن خودرویی نیمه شعبان در البرز برگزار می شود


جشن  خودرویی نیمه شعبان در البرز برگزار می شود

کرج - ایرنا - رییس سازمان بسیج مداحان استان البرز گفت: با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به لحاظ بیماری کووید 19، جشن های نیمه شعبان در سال جاری به صورت خیابانی و خودرویی برگزار می شود.

سرگرد پاسدار ابراهیم نوروزی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان بسیج مداحان استان البرز برای نیمه شعبان برنامه های مختلفی را تدارک دیده که نخستین برنامه برگزاری جشن خیابانی می باشد که به صورت کاروان خودرویی در خیابان ها حرکت می کنند.

وی اظهار داشت: برنامه مولودی خوانی ذاکران اهل بیت (ع) و نورافشانی در پارک ایران زمین کرج پیش بینی شده است.

رییس سازمان بسیج مداحان استان البرز با بیان اینکه زمان تجمع ساعت ۱۵ امروز یکشنبه تعیین شده است، گفت: همچنین فردا همزمان با روز نیمه شعبان یک همایش و جشن خودرویی و موتوری همراه با ایستگاه های صلواتی سیار از مصلای بزرگ کرج تا آستان مقدس امامزاده محمد (ع) واقع در منطقه حصارک کرج برگزار می شود.

نوروزی فر ادامه داد: مردم عاشق امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) پس از حضور در این امامزاده از جشن باشکوه دیگری که در این بقعه متبرکه برگزار می شود نیز استفاده می کنند.

وی اضافه کرد:‌ این جشن نیز به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز،‌ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و سازمان بسیج مداحان البرز برگزار می شود.

راه اندازی چله معنوی برای تعجیل در فرج

رییس سازمان بسیج مداحان استان البرز به دیگر برنامه های تدارک دیده شده اشاره کردو گفت: برگزاری و راه اندازی چله معنوی برای تعجیل در فرج حضرت حجت (عج) از نیمه شعبان یا دیگر اعیاد زمانی از دیگر این برنامه ها می باشد.

وی افزود: خواندن زیارت عاشورا، قرائت دعای عهد هر روز صبح، مطالعه کتب مهدویت مانند «نگین آفرینش»، قرائت روزی ۵۰ آیه از قرآن کریم به همراه ترجمه خواندنی علی مکی (برنامه ترجمه در برنامه بازار موجود است) از جمله کارهایی است که می توان در این چله معنوی انجام داد.

وی همچنین به برگزاری مسابقه دلنوشته برای امام عصر (عج) نیز اشاره کردو اظهار داشت: علاقه مندان می توانند دلنوشته های خود برای امام زمان (عج) را در قالب پویش نسیم انتظار به دبیرخانه این مسابقه ارسال و به قید قرعه به بهترین ها جوایزی اهدا می شود.

برگزاری مسابقه جشن تولد مهر مهربان

نوروزی فر به برگزاری مسابقه «جشن تولد مهر مهربان» نیز توسط بسیج مداحان اشاره کردو گفت: فرزندان نوجوان و کودک می توانند با برگزاری جشن تولد برای حضرت مهدی (عج) در خانه هایشان از آن فیلم و عکس تهیه و برای ما ارسال کنند.

وی افزود: این برنامه را می توانند در محورهای مختلف همچون تزیین منزل، مداحی، قرائت قرآن، سرود کودکان و پذیرایی کم هزینه از مراسم های گرفته شده اجرا کنند.

رییس بسیج مداحان استان البرز اضافه کرد: همچنین کودکان و نوجوانان می توانند با کمک مادر در منزل کیک و غذا درست کرده و برنامه هایی مانند چیستان گویی، جوک و مسابقه برای اعضای خانواده خود طراحی و اجرا کنند و از آن عکس و فیلم تهیه و به دبیرخانه مسابقه در بسیج مداحان ارسال کنند تا به قید قرعه جوایزی دریافت کنند.

وی یادآور شد که علاقمندان به شرکت در این مسابقه نیز می توانند آثار خود را تا فردای نیمه شعبان ارسال کنند.

نوروزی فر خاطرنشان کرد که همزمان با کرج در دیگر شهرها و شهرستان های استان البرز نیز برنامه هایی به همین منوال برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس