گرایش سیاسی نقشی در روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها ندارند


گرایش سیاسی نقشی در روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها ندارند

همدان- ایرنا- رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان همدان گفت: اجرای دقیق قانون ملاک اصلی کار در فرآیند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهاست و گرایش سیاسی افراد هیچ نقشی در روند بررسی صلاحیت نامزدهای اننتخابات ندارد.

حجت الاسلام «احمدحسین فلاحی» روز یک‌شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بنا نداریم صلاحیت داوطلبان را برخلاف ضوابط بررسی و تایید یا رد کنیم و ملاک اصلی کار براساس قانون نظر مراجع چهارگانه است که در هیات های نظارت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه گرایش سیاسی افراد هیچ نقشی در روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ندارد، اظهار داشت: داوطلبان شوراها باید دارای برنامه و هدف برای خدمت به مردم و توسعه امکانات و تجهیزت زیربنایی شهرها و روستاها برای رفاه حال مردم باشند و برهمین اساس مردم نیز به نامزدهای اصلح، دارای برنامه و توانمند در حوزه مدیریت شوراها رای خواهند داد.

رییس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان همدان با تاکید بر برگزاری انتخاباتی باشکوه و حداکثری در خرداد ماه امسال، گفت: حضور فعال نامزدهای نخبه با تنوع دیدگاه و سلیقه و ارائه برنامه های مشخص برای خدمت به مردم نقش مهمی در افزایش شور و نشاط و حضور فعال و پرشور مردم در پای صندوق های رای دارد.

حجت الاسلام فلاحی گفت: به طور قطع معیار اصلی مردم برای انتخاب اعضای شوراها باید شایسه سالاری، سلامت، پاک دستی، توانمندی، تعهد، تخصص، مردم داری و پایبندی به اصول و ارزش های انقلاب برای رشد و توسعه کشور باشد.

به گفته وی، مشارکت فعال مردم در انتخابات شوراها منجر به تشکیل نهادی مردمی، متخصص و متعهد در مسیر رشد و توسعه مناطق شهری و روستایی و در نهایت عمران و آبادانی ایران اسلامی خواهد شد.

رییس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان همدان افزود: مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات نشانه مقبولیت و اقتدار نظام و کشور و همچنین پشتوانه قوی منتخبین برای خدمت رسانی بهینه و مطلوب به مردم است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در ۳۲ شهر استان همدان برای انتخاب ۱۷۴ عضو شورای شهر برگزار می شود به نحوی که مردم در شهر همدان برای انتخاب ۱۱ عضو شورا، در چهار شهر استان هرکدام برای انتخاب هفت عضو و در ۲۷ شهر دیگر استان نیز برای انتخاب پنج عضو شورای شهر پای صندوق رای می روند.

همچنین انتخابات شوراهای اسلامی روستایی نیز در ۹۲۰ روستای استان همدان برگزار می شود که در برخی از روستاها پنج نفر و تعدادی هم سه نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی روستا برای دوره ششم انتخاب می شوند.

در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان نماینده مردم برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان همدان انتخاب خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک