افزایش آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه وبویراحمد بی سابقه است


افزایش آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه وبویراحمد بی سابقه است

یاسوج- ایرنا- رئیس دانشگاه  علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: موارد مثبت کرونا در نمونه های روز یکشنبه حدود 400 نفر بوده که بیشترین موارد مثبت از شروع بیماری کرونا در 13 ماه گذشته است و استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری قرار دارد.

پرویز یزدان پناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۲۵۰ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۶۹ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۶ هزار و ۹۰۱ نفر گزارش شده است.

یزدان پناه عنوان کرد: از ۷۲۷ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۲ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه ،چرام و دنا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همچنین از ۹۵۴ نمونه تست سریع گرفته شده، ۹ درصد موارد مثبت بوده است.

وی تاکید کرد: بیشترین موارد مثبت آن ها به ترتیب در چرام، بهمئی ،گچساران و بویراحمد هستند.

یزدان پناه تصریح کرد: وضعیت کرونا در کل استان نگران کننده بوده و تغییر رنگ وضعیت به قرمز طی روزهای آینده قابل انتظار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه ‌و بویراحمد بیان کرد: همچنین احتمالا طی روزهای آینده تخت های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تخت خالی برای بیماران غیر کرونایی وجود نخواهد داشت.

یزدان پناه ابراز داشت: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از هرگونه تجمع و دورهمی به هر منظوری، ماندن در خانه، عدم حضور در مکان های شلوغ و پرخطر و ترک نکردن قرنطینه بیماران مثبت راه حل هایی برای کنترل بیماری در شرایط فعلی است.

وی از افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای خواست تحت هیچ شرایطی در مکان های عمومی و تجمعات شلوغ خانوادگی حضور نیابند تا با عبور از این خیز خطرناک و واکسیناسیون آنها شرایط مساعدتری برای آنها به وجود آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس