رابطه انقلاب اسلامی با نهضت مهدوی چیست؟/ تعمیق مهدی باوری در ماه شعبان


رابطه انقلاب اسلامی با نهضت مهدوی چیست؟/ تعمیق مهدی باوری در ماه شعبان

حجت الاسلام مطهری نژاد گفت: اگر باور داریم که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یک عطیه الهی بوده است قطعاً این انقلاب رها نشده و روزی باید در چشم سار نهضت مهدوی ممزوج شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، گفت: اگر باور داریم که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یک عطیه الهی بوده است و خداوند متعال فاعلیت آن را بر عهده دارد قطعاً این انقلاب رها نشده و روزی باید در چشم سار نهضت مهدوی ممزوج شود.آمادگی و شناخت عمیق نسبت به منجی عالم باید در تمام سیاست ها برنامه ها جاری باشد و علاوه بر برگزاری مناسک و شعائر اعیاد ماه شعبان باید در گروه های فرهنگی و اجتماعی به عمق موضوع مهدویت وارد شد.

وی افزود: اما متاسفانه برنامه های ما در این خصوص طوری تنظیم شده است که گویی مهدویت امری برای آینده است از این رو شاهد تغییراتی در نظام فرهنگی و اجتماعی خود برای بسترسازی و درک ظهور منجی عالم نیستیم. این در حالی است که موضوع سلطنت الهی بر روی زمین مقوله‌ای رها شده نیست بلکه نظام‌مند و سوی خداوند به عنوان یک برنامه مدون محقق خواهد شد.

این کارشناس برجسته تصریح کرد: خداوند متعال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود برای آینده بشر را که در آیات قرآن نیز به آن اشاره کرده است در موضوع مهدویت گنجانده است این یکی از بزرگترین برنامه های الهی است از طرفی نیز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نقطه ی عطفی برای درک فضای آخرالزمانی بود.

وی خاطرنشان کرد: انسانها باید جایگاه و نسبت خود با انقلاب اسلامی را مشخص کنند و با آن خو بگیرند شناخت موقعیت انسان ها در مواجهه با انقلاب اسلامی موجب شناسایی و درک عمیق تر نسبت به جایگاه آن و آمادگی و میل برای دستیابی به حکومت الهی به رهبریت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌شود.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین