مساجد با کار برای مهدویت در مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کنند


مساجد با کار برای مهدویت در مسیر ساخت تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین فردوسی گفت: مساجد با کار برای فرهنگ مهدویت و انتظار خالی از شبهه و پاسخگویی به شبهات مرتبط با موضوع ظهور، در زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی گام برمی‌دارند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد تقی فردوسی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اعتقاد به منجی آخرالزمان(عج) که با همراهی مردم، عدالت را در سراسر جهان ایجاد می کند و بساط ظلم را برمی چیند باوری جهانی است، اظهار کرد: قرآن کریم نیز به تمام انسان ها وعده ظهور و آینده روشن را می دهد که در چنین زمانی، دنیا سراسر رحمت و دوستی و صلح می شود.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) (واقع در تهران، خیابان جانبازان شرقی) افزود: منابع دینی مسجد را مرکز ایجاد چنین جهانی در آخرالزمان معرفی کرده اند بنابراین وقتی قرار است مسجد مبدا و پایگاه در چنین حکومتی باشد، حتما مساجد در عصر غیبت نیز باید نقطه عزیمت و حرکت جامعه بشری به سوی تشکیل چنین جهانی آرمانی باشند.

وی اضافه کرد: مساجد با کار برای فرهنگ مهدویت و انتظار خالی از شبهه در زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی گام برمی دارند که قطعا چنین تمدنی، زمینه ساز جهانی سرشار از دوستی و مهربانی و عاری از ظلم و بی عدالتی است.

فردوسی با بیان اینکه هیچ مناسبت سرور و شادی در میان شیعیان جهان به ویژه در میان ما ایرانیان به اندازه نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) گرامی داشته نمی شود، گفت: این مناسبت میعادگاه عاشقان و منتظران جهان پاک از دروغ و نیرنگ و جنگ است و قطعا مساجد همانطور که در جای جای ایران، همیشه مرکز برگزاری جشن های باشکوه به مناسبت سالروز ولادت حضرت بقیه الله (عج) هستند، در تشکیل هسته های تشکیل دهنده تمدن نوین اسلامی و حرکت جامعه بشری به سوی ظهور و زمینه سازی برای تشکیل جامعه عادلانه و آزاد نقش بی نظیری دارند.

وی خاطرنشان کرد: مساجد باید برای تعمیق و پیرایش باورهای مردم نسبت به موضوع مهدویت و انتظار از صرف برگزاری مجالس جشن و برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی که البته همه اینها لازم نیز هستند، عبور کرده و به فکر تشکیل حلقه ها و کارگروه های مرتبط با موضوع ظهور باشند تا به طور مستمر نسل های جدید معرفت کامل و جامعی از این موضوعات پیدا کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید