کارخانه بانیان صنعت داروسازی در دامغان افتتاح شد


کارخانه بانیان صنعت داروسازی در دامغان افتتاح شد

سمنان- ایرنا- شرکت تولیدی بانیان صنعت به منظور تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی، امروز با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دامغان و دیگر مسوولان بهره‌برداری شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این واحد صنعتی در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: کارخانه تولیدی بانیان صنعت در زمینه تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی در شهرک صنعتی دامغان با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ تن بهره‌برداری شد.

حمید صالحی اضافه کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع با زیربنای سه‌هزار و ۴۰۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۱۶۲ میلیارد ریال ایجاد شد و ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات به این واحد ارائه شد.

وی ادامه داد: با افتتاح این کارخانه برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۵۲ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

صالحی خاطر نشان کرد: در این واحد صنعتی تعداد هشت محصول ماده موثر دارویی تولید و جهت تولید دارو به شرکت های داروسازی ارسال می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۲۲ کارخانه داروسازی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲ کارخانه در شهرک صنعتی دامغان مستقر است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ واحد صنعتی در شهرستان دامغان وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد از آن با اشتغال مستقیم بیش از ۲ هزار نیروی کار فعال است.

به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد