«اینک آخرالزمان»؛ کمیک‌موشن چهار زبانه معرفی نشانه‌های ظهور


«اینک آخرالزمان»؛ کمیک‌موشن چهار زبانه معرفی نشانه‌های ظهور

تهران-ایرنا- کمیک موشن چهار زبانه «اینک آخرالزمان» به مناسبت ولادت حضرت مهدی(عج) با موضوع نشانه‌های ظهور با روایتی از تمام ادیان توحیدی تولید و منتشر شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه فرهنگسرای اندیشه، این کمیک موشن با صدای علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون تولید و منتشر شده و با روایتی متفاوت به فرهنگ مهدویت و ظهور امام زمان(عج) پرداخته است.

طراح کمیک موشن «اینک آخرالزمان» درباره تولید این اثر گفت: ظهور موعود و منجی آخرالزمان در بسیاری از ادیان توحیدی با دلایل متقن بشارت داده شده، نکته قابل توجه این است که وقتی ظهور فرا برسد، امام مهدی(عج) نشانه‌ها و بینه‌هایی همراه با خود می‌آورند که در مواجهه با هر یک از ادیان توحیدی آنها را نشان داده تا به او بپیوندند.

امیرحسین جعفری‌نژادان افزود: به عنوان مثال وقتی حضرت مسیح در رکاب امام زمان می‌آید، بسیاری از مسیحیان ایمان می‌آورند، این نشانه‌ها درام بی‌نظیری است که تاکنون کمتر در قالب تصویری بدان پرداخته شده است.

وی بیان کرد: در کمیک موشن «اینک آخرالزمان» ضمن نمایش این موضوع به مفهوم مهدویت و ظهور منجی می‌پردازیم تا بار دیگر توجه همه ادیان را به این موضوع بسیار مهم جلب کنیم.

جعفری‌نژادان اظهارداشت: با توجه به اینکه موضوع ظهور منجی آخرالزمان بسیاری از مردم جهان را دربرمی‌گیرد، انتظار می‌رود که با استقبال بسیار زیادی از سراسر دنیا روبه‌رو شود.

طراح کمیک موشن «اینک آخرالزمان» گفت: با توجه به جهانی بودن سوژه، این اثر به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و هندی تولید و نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان(عج) منتشر و همچنین «اینک آخرالزمان» در این روز از رسانه ملی پخش می‌شود.

وی افزود: کمیک موشن «اینک آخرالزمان» از نظر حجم تصاویر تولیدی سطح بسیار بالایی نسبت به کارهای قبلی و بیش از ۸۰۰ لایه تصویرسازی شده دارد که کار بسیار سنگینی است.
جعفری‌نژادان بیان کرد: در این تولید هنری، ۲۰ نفر ساخت موشن را انجام دادند و برای ضبط نریشن نیز ۴۸ نفر به ما کمک کردند تا آن را به چهار زبان تولید کنیم.
وی اضافه کرد: علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون از جمله چهره‌های شاخصی است که در خواندن نریشن این کار به ما کمک کرد و نیما اکبرخانی که رمان «اثریا» نوشته او بهترین اثر انتشارات سوره مهر شد و جوایز زیادی را کسب کرد، داستان کمیک موشن «اینک آخرالزمان» را نوشته است.
وی با اشاره به انتخاب قالب کمیک موشن اظهارداشت: در سالیان اخیر هجمه‌های رسانه‌ای زیادی از سوی رسانه‌های غربی به موضوعات مهم جهان اسلام و محور مقاومت وارد شده است که بسیاری از این هجمه‌ها از طریق قالب‌هایی مثل فیلم، انیمیشن و حتی ادبیات بوده است و برای پاسخ دقیق به این هجمه‌ها لازم بود دست به کار شویم.
جعفری‌نژادان گفت: اگر می‌خواستیم پاسخ را در قالب‌هایی مثل فیلم و انیمیشن بدهیم، زمان زیادی برای تولید آن می‌برد، بنابراین بهترین قالب که سرعت بیشتری دارد و می‌توانست به خوبی پاسخ شبهات را بدهد کمیک بود.
براساس این گزارش، اولین تولید تصویری کمیک موشن با همکاری فرهنگسرای اندیشه به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی با نام «و لکن ان الله رمی» منتشر شد که با استقبال رسانه‌های جهان به ویژه رسانه‌های عرب زبان همراه شد.
این مرکز فرهنگی، در جدیدترین کار سراغ موضوع آخرالزمان و مقوله جهانی ظهور رفته و با همراهی سازمان هنری رسانه‌ای اوج کمیک موشن «اینک آخرالزمان» را تولید کرده است.

موشن کمیک (Motion Comic) یک تکنیک نوظهور انیمیشنی از تلفیق و ترکیب تصاویر کتاب‌های کمیک یا تصاویر فیلم‌ها و هنر پویانمایی است که با استفاده از جلوه‌های صوتی و انیمیشن، داستانی را روایت می‌کند.

حباب‌های گفت و گو و توضیحات متنی بنا بر سلیقه سازندگان یا حذف می‌شوند و جای خود را به نریشن و دوبله می‌دهند یا به همراه نریشن در پروژه قرار می‌گیرند و در برخی موارد هم به تنهایی در پروژه استفاده می‌شود که هر کدام از این موارد چاشنی به خصوصی را به کار نهایی می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو