ظریف؛ ناخشنودی برخی کشورها و جریانات از نزدیکی ایران و افغانستان


وزیر امور خارجه در دیدار همتای افغانستانی تلاش برخی طرف ها در جهت مکدر کردن فضای افکار عمومی را نشانه ناخشنودی برخی کشورها و جریانات از نزدیکی ایران و افغانستان خواند.

ظریف؛ ناخشنودی برخی کشورها و جریانات از نزدیکی ایران و افغانستان

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در حاشیه کنفرانس «قلب آسیا -روند استانبول» در تاجیکستان، با «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف در این دیدار ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری های دو کشور، تلاش برخی طرف ها در جهت مکدر کردن فضای افکار عمومی را نشانه ناخشنودی برخی کشورها و جریانات از نزدیکی ایران و افغانستان خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رفع برخی محدودیت های کنسولی برای اتباع افغانستان، این اقدامات را به منظور مبارزه با باندهای قاچاق اتباع افغانستان به ایران عنوان کرده و بر ادامه مساعدت های کشورمان در شفاف سازی حضور اتباع افغانستان در ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار مراتب تشکر دولت و ملت خود را از مساعدت های جمهوری اسلامی ایران در مهار آتش سوزی های گمرکات مرزی افغانستان اعلام و ایران را نزدیکترین دوست افغانستان خواند و خواستار ادامه و گسترش همکاری ها و مشورت های سازنده ایران در حوزه های سیاسی و اقتصادی شد.

وزیر امور خارجه افغانستان همچنین بر آمادگی کامل افغانستان برای تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور طی هفته های آتی تاکید کرد.

تشریح آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان از سوی وزیر امور خارجه افغانستان و همچنین تبادل نظر در خصوص روند صلح افغانستان‌ از دیگر موضوعات مورد گفت و گو در این دیدار بود.

ظریف پیش از این نیز با دبیر اجرایی سیکا دیدار و گفت و گو کرده بود.

وزیر امور خارجه شامگاه یکشنبه وارد دوشنبه شد تا ضمن رایزنی با مقامات تاجیکستان در نهمین نشست قلب آسیا - روند استانبول شرکت کند.

ظریف همچنین در بدو ورود به تاجیکستان گفت که هدف جمهوری اسلامی ایران کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس