نظرسنجی؛ اکثر آمریکایی‌ها معتقدند آمریکا در بحران به‌سر می‌برد


نظرسنجی؛ اکثر آمریکایی‌ها معتقدند آمریکا در بحران به‌سر می‌برد

نتایج یک نظرسنجی نشان داد 54 درصد از مردم آمریکا معتقدند کشورشان در بحران به سر می‌برد و از سویی، یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه،...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج یک نظرسنجی، اکثریت مردم آمریکا با نحوه مدیریت جرائم مسلحانه و کنترل مرزهای این کشور توسط «جو بایدن» مخالف هستند.

به نوشت پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، نظرسنجی انجام شده توسط شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» و موسسه «ایپسوس» نشان داد که ۵۷ درصد از مردم آمریکا از مدیریت اوضاع فعلی توسط دولت بایدن ناراضی هستند.

۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که در حال حاضر آمریکا در «بحران» به سر می‌برد.

هنگامی که از این افراد پرسیده شد که آیا بایدن در «متحد کردن» آمریکا موفقیتی کسب کرده است، ۳۰ درصد پاسخ مثبت و ۳۰ درصد پاسخ منفی دادند.

با وجود تلاش دولت بایدن برای تصویب قوانین جدید برای محدود کردن آزادی حمل سلاح در آمریکا، در حدود دو ماه از روی کار آمدن او، چند مورد تیراندازی مرگبار در این کشور رخ داده است.

از سوی دیگر، لغو برخی قوانین دولت قبلی و رفع شماری از محدودیت‌های ورود پناهجویان به خاک آمریکا موجب بحران در مرزهای این کشور شده است.

تعدادی از سناتورهای جمهوری‌خواه روز جمعه تصاویر تکان‌دهنده‌ای از مهاجران و کودکانی که در مراکز پر ازدحام مرزی به سر می‌برند، منتشر کردند و بایدن را به دلیل آنچه بحران مرزی خودساخته وی خواندند، مورد انتقاد شدید قرار دادند.

به گزارش شبکه آمریکایی «فاکس نیوز»، هیأتی متشکل از ۱۹ نفر به ریاست «تد کروز» و «جان کورنین» سناتور تگزاس از یکی از مراکز مرزی در شهر «دانا» بازدید کردند. کروز به خبرنگاران گفت این مرکز برای ۲۵۰ نفر طراحی شده، در حالی که حدود چهار هزار نفر در آن هستند.

بر اساس این گزارش، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا با ۱۰۰ هزار مهاجر در ماه فوریه مواجه شد. در همین حال بیش از ۱۶ هزار کودک مهاجر در بازداشت ماموران کنترل مرزی و وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده هستند.

اخیراً و در پی جنجال‌های هفته‌های اخیر در خصوص بازداشت طولانی‌مدت کودکان پناهجوی بدون همراه در مرز آمریکا، پنتاگون با درخواست انتقال کودکان پناهجوی بدون همراه که در مرز آمریکا بازداشت شده‌اند، به دو پایگاه نظامی در تگزاس موافقت کرد.

«مایک براون» نماینده ایالت ایندیانا در مجلس سنای ایالات متحده خبر داد، یکی از مقام‌ها و نمایندگان دولت بایدن از ۱۹ سناتوری که اخیرا از مراکز مرزی نگهداری مهاجران و کودکانشان بازدید کردند، خواسته است که عکس‌هایی را که گرفته‌اند، حذف کنند.

با تشدید بحران مرزی در آمریکا «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی این کشور در نامه‌ای به شورای مشورتی این وزارتخانه، برکناری ۳۲ عضو آن را که از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بودند، اعلام کرد.

در این نامه، با اشاره به تشکیل مجدد این شورا با اعضای جدید ظرف هفته‌های آتی،‌ علت اخراج اعضای فعلی، تلاش برای ایجاد یک «مدل جدید» برای آن توصیف شده است.

«جیمز کارافانو» کارشناس سیاست خارجی در اندیشکده «بنیاد هریتیج» و عضو سابق این شورا، اخراج دسته‌جمعی مشاوران وزیر را ناامیدکننده توصیف کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، در همین راستا «لیندسی گراهام» سناتور ارشد حزب جمهوری‌خواه روز یکشنبه گفت بایدن باید از مأموران گشت مرزی عذرخواهی کند.

گراهام در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت، مأموران گشت مرزی به دولت انتقالی بایدن درخصوص عواقب لغو محدودیت پذیرش پناهجویان هشدار داده بودند.

این سناتور آمریکایی درباره مراکز نگه‌داری پناهجویان گفت: «ظرفیت این مراکز پر شده است. ده درصد از این کودکان به کرونا مبتلا شده‌اند. در مرکزی که برای نگه‌داری هشتاد کودک طراحی شده، حدود هزار نفر نگه‌داری می‌شوند. این خیلی بد است».

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا