25 فروردین ماه؛ سومین جلسه مجمع قرآنیان مکتب شهید سلیمانی برگزار می شود


25 فروردین ماه؛ سومین جلسه  مجمع قرآنیان مکتب شهید سلیمانی  برگزار می شود

مقرر است تا در راستای هم افزایی و همفکری جامعه قرآنی کشور در ابتدای اول هر ماه قمری جلسه ای با حضور جمعی از قاریان حافظان، داوران و پیشکسوتان جامعه قرانی کشور برگزار شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تشکل هماهنگ فعالان عرصه قرآن‌ کریم برای اولین بار در شهر تهران، مجمع قرآنیان کشور تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.با توجه به اهمیت توان‌افزایی فعالان قرآن و لزوم ساماندهی فعالیت های قرآنی، مجمع قرآنیان تهران تشکیل می‌شود که این امر راهکار مناسبی برای توسعه فعالیت های قرآنی است.

بنابراین گزارش دکتررحیم قربانی، رییس مجمع قرآنیان شهر تهران در گفتگو با خبرنگار قرآن و معار ف خبرگزاری شبستان با اشاره اهداف برگزاری این مجمع گفت: مقرر شد تا در راستای هم افزایی و همفکری جامعه قرآنی کشور در ابتدای اول هر ماه قمری جلسه ای با حضور جمعی از قاریان حافظان، داوران و پیشکسوتان جامعه قرانی کشور برگزار شود.بر همین اساس تاکنون دو جلسه با حضور پیشکسوتان بین المللی قرآن کریم در اول ماه رجب و در اول روز ماه شعبان المبارک برگزار شده است.

وی افزود: این جلسه و محفل قرآنی با حضور پیشکسوتان قرآنی کشور به عنوان "مجمع قرآنیان مکتب شهید سلیمانی" دیدار مستمری از جامعه قرآنی در اول هر ماه قمری رقم می زنند.لذا فضایی را فراهم می شود تا جامعه قرآنی گرد هم آمده و به حل مشکلات و چالش های جامعه قرآنی بپردازند.

قربانی تصریح کرد: مهم ترین هدف از برگزاری این جلسات قرآنی در چله دوم انقلاب اسلامی ایران، تحقق منویات و اهداف گام دوم انقلاب به تحریر مقام معظم رهبری است . از طرفی همان طور که می دانید پس از شهادت سردار رشید اسلام، شهید سلیمانی بستری آمده شد تا تمام آحاد جامعه و اقشار مختلف در راستای پاسداشت خون شهیدان و به خصوص سردار سلیمانی به آرمان های خود بازگردند؛ همان طور که در هشت سال دفاع مقدس این اتفاق رخ داد. زمان دفاع مقدس تمام کارها و افعال بر مدار حقیقی بود و ما جامعه قرآنی نیز نیاز داریم تا در این چنین گردهمایی ها فرصتی را برای دست یابی و تحقق اهداف اصلی و معنوی خود فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جلسه دوم مجمع قرآنیان در شب یکشنبه اول ماه شعبان با حضور جمع کثیر و چشم گیری از قاریان و حافظان بین المللی و پیشکسوت قرآنی کشور به میزبانی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در حسینیه الزهرا(س) واقع در خیابان پادگان ولیعصر(عج) برگزار شد اما چون این مجمع به صورت مردمی و خودجوش تشکیل شده است مقرر شد تا جلسات بعدی به میزبانی اعضای مجمع و نه سازمان و ارگان خاصی برگزار شود.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها