بیش از 600 فقره بازرسی از تاسیسات گردشگری قزوین انجام شد


بیش از 600 فقره بازرسی از تاسیسات گردشگری قزوین انجام شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی 1400 تاکنون 618 فقره بازرسی نظارتی از تاسیسات و مراکز خدمات گردشگری استان انجام شده است.

علیرضا خزائلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این بازرسی ها با هدف نظارت بر حسن انجام کار از سوی تاسیسات و مراکز خدمات گردشگری استان و همچنین بررسی اجرای شیوه نامه های بهداشتی مقابله و پیشگیری از کرونا از سوی این اماکن انجام شده است.

وی همچنین اظهار داشت: در جریان این بازرسی ها به ۲۸ مورد از تاسیسات گردشگری استان تذکر و همچنین به ۱۶ مورد آنها اخطار کتبی داده شد و همچنین سه واحد متخلف نیز پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰تاکنون ۲۵ هزار و ۲۵۹ گردشگر در مراکز اقامتی رسمی استان قزوین شامل هتل، هتل آپارتمان، میهمان پذیر، اقامتگاه های بوم گردی و خانه مسافرها اقامت داشته اند.

وی اظهار داشت: میزان بازدید از اماکن و بناهای تاریخی و طبیعی گردشگری قزوین نیز در این مت ۹۷ هزار و ۵۸۱ مورد بوده است.

خزائلی خاطرنشان کرد: به دلیل تداوم حضور کرونا امسال نیز مانند نوروز سال گذشته توصیه ما به پرهیز از سفر بود اما با توجه به رنگ بندی کرونایی و عدم ممنوعیت سفر، تاسیسات گردشگری استان قزوین به مسافران با رعایت پروتکل های بهداشتی خدمات ارایه کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: به دلیل شرایط کرونایی موجود با هدف حفظ سلامت گردشگران و کارکنان شاغل در حوزه خدمات گردشگری، نظارت و سخت گیری زیادی بر اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی تاسیسات گردشگری استان اغمال شده است.

براساس آمارهای ارایه شده، استان قزوین دارای ۲۴۱ واحد تاسیسات گردشگری است که شامل ۱۰۳ مجتمع خدماتی و پذیرایی، ۸۷ واحد اقامتگاهی، ۴۸ دفتر مسافرتی و سه آموزشگاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی