مردم نقش ویژه‌ای در پشتیبانی از تولید دارند


مردم نقش ویژه‌ای در پشتیبانی از تولید دارند

بیرجند - ایرنا - فرماندار نهبندان گفت: مردم نقش ویژه‌ای در پشتیبانی از تولید دارند و باید در بخش‌های عمومی بیش از پیش نگاه به تولید داخل فرهنگ‌سازی شود.

مجید بیکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین باید سرمایه‌های خُرد مردم به سمت تولید سوق داده شود تا آنها هم در این زمینه نقش ایفا کنند.

وی بر نظارت‌ دقیق به اجرای قوانین که یکی از آنها مبارزه با قاچاق کالا است، تاکید کرد و گفت: اگر قرار است کیفیت تولید داخلی بهبود و افزایش یابد باید با ورود غیر قانونی کالا به کشور مقابله کنیم و اجازه ندهیم کالاهایی که با کیفیت مناسب امکان تولید آنها در داخل وجود دارد، وارد کشور شود.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» باید زیرساخت‌های لازم برای تولید ملی در بخش پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها دنبال شود.

وی افزود: بیش از ۲۰ سال است که نامگذاری‌های سال از سوی مقام معظم رهبری انجام می‌شود و یکی از مهمترین اهدافی که مد نظر ایشان است، تعیین یک سیاست و توجه بیشتر مسوولان به راهبردی است که در آن سال انتخاب شده همچنین سوق دادن افکار عمومی به این موضوع است که دقت بیشتری داشته باشند و همه بتوانند در راستای تحقق آن هدف گام‌هایی را بردارند.

بیکی گفت: در راستای شعار سال ۱۴۰۰، تولید به عنوان اولین هدف مد نظر است و باید در زمینه افزایش تولید با کیفیت همانطور که سال‌های قبل سال جهش تولید و رونق تولید نام داشت امسال هم در زمینه تولید داخلی قوی‌تر کار کنیم و از واردات بی‌نیاز شویم یا واردات را به حداقل برسانیم همچنین اولویت‌گذاری کنیم کالاهایی اساسی که بیشتر مورد نیاز است و باید به سهولت در دسترس مردم قرار گیرد، با برنامه‌ریزی مناسب تامین و تولید شود.

وی اظهار داشت: در زمینه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، تقویت و پشتیباتی از تولید یکی از اهداف اساسی است و مجموعه دولت و مجلس باید قوانینی را وضع کنند که تولید محور و حامی تولید باشد و بتواند موانعی که گاهی به شکل حقوقی و قانونی ممکن است پیش پای تولید کننده باشد را از میان بردارد و نیز ابزارهایی را برای حمایت مالی تولیدکنندگان فراهم کنند.

وی گفت: با توجه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نوروز امسال بخشی از نقشی که برای تحقق شعار سال لازم است حتما باید توسط بخش‌های عمومی و مردم اعم از تولیدکننده و سرمایه‌گذار که در تولید نقش دارند، انجام شود همچنین در راستای پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باید دولت و مجموعه حاکمیت که سه قوه و سایر نهادهای هستند گام‌های مستحکم‌تری بردارند.

فرماندار نهبندان افزود: از دهه ۹۰ طی ۱۰ سال اخیر اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی به دلیل تحریم‌ها همیشه مد نظر بوده و سال‌ها این موضوع برای سال نامگذاری شده که ارتباطی هم به اقتصاد و تولید در این دهه داشته است.

وی گفت: یکی از راهکارهای قوی شدن، مقابله با تحریم‌ها و زورگویی‌های استثمارگران و کشورهایی که خواهان یکه‌تازی در دنیا هستند این است که بتوانیم از درون قوی شویم و در این راستا تحقق اقتصاد مقاومتی مهم است.

بیکی افزود: تکیه بر ظرفیت‌های درونی و اینکه بتوانیم کالاها و محصولاتی را تولید کنیم که علاوه بر تامین نیاز داخلی بتواند برای ما ارزآوری هم داشته باشد و اقتصاد کشور را به چرخش درآورد، دارای اهمیت زیادی است.

وی اظهار داشت: ما قوانین زیادی داریم و در حقیقت هدف از تصویب آنها این نبوده که مانعی برای تولید باشد اما ممکن است در ادامه اجرا برداشتی که از آنها صورت گرفته مواردی باشد و امسال فرصت بسیار مغتنمی است برای کسانی که مرتبط با تولید هستند تا شرایط را برای سرمایه‌گذاری تسهیل کنند و وقتی سرمایه‌گذار مراجعه می‌کند به دلیل برخی سیستم‌های پاسخ دهنده استعلام و نگاه جزیره‌ای که وجود دارد، معطل نماند.

وی گفت: در این راستا باید با ساز و کارهایی که به ویژه در حوزه فناوری و دولت الکترونیک وجود دارد، سرمایه‌گذار با سرعت بتواند کارهای اداری مربوط به سرمایه‌گذاری را انجام دهد و اینها نیاز به وضع قوانین و آیین‌نامه‌هایی در مجلس و دولت دارند که تدوین و ابلاغ کنند و آنها را در راستای پشتیبابی از تولید در اختیار دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل