شهدای شاخص سال 1400 زنجان معرفی شدند


شهدای شاخص سال 1400 زنجان معرفی شدند

زنجان- ایرنا - معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، گفت: شهید میرزاعلی رستمخانی از فرماندهان و رزمندگان دلاور و خط شکن در سال‌های دفاع مقدس و شهیده اکرم احدیان از شهدای مدافع سلامت استان زنجان به عنوان شهدای شاخص این استان در سال 1400 انتخاب شدند.

سرهنگ مسعود رمرودی، روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: پس از هم اندیشی‌ها و بررسی‌های گسترده در شورای جهاد فرهنگی استان و شهرستان‌ها و بهره گیری از نظرات پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان دفاع مقدس و اقشار مختلف بسیج، این ۲ شهید گرانقدر انتخاب و معرفی شدند.

وی با بیان اینکه معرفی شهدا شاخص استان در راستای آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان گرانقدر و عزیز است، اظهار داشت: در راستای ترویج سبک زندگی شهدا گرانقدر و گوهر یابی از گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۸۹ پایه‌گذاری شد.

رمرودی ادامه داد: این سنت حسنه، فرصتی بی نظیر برای فرهنگ سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت و بازخوانی سبک زندگی شهدا و پرداختن به معیارها و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی و معرفی الگوهای عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این الگو برای نسل جوان و نوجوان امروز است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج هر سال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تعدادی از شهدا را به عنوان شهید شاخص معرفی می‌کند، افزود: مومن و انقلابی، داشتن سابقه عمل جهادی برجسته در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع)، جریان ساز برای نسل جوان، جوان بودن، دارای حرکت‌های امیدبخش و نیز موفقیت در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری از جمله شاخصه‌های مهم انتخاب شهدای شاخص محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمدهی (عج) استان زنجان گفت: شهید قاسم میرحسینی قائم مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در لشکر ثارالله در دوران دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص برادر در سطح کشور، شهیده شیرین روحانی راد؛ شهیده مدافع سلامت به عنوان شهید شاخص خواهر در سطح کشور و شهید سید مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب الله همیشه پیروز لبنان به عنوان شهید شاخص جهان اسلام به عنوان شهدای شاخص بسیج معرفی و استان‌ها نیز نسبت به معرفی و ترویج سبک زندگی این شهدا اقدام می‌کنند.

رمرودی افزود: به منظور معرفی هر چه بهتر و بیشتر شهدای سال، فعالیت‌های متنوع از جمله تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهدا در مکان‌های مهم و پر تردد شهر، نامگذاری مکان‌ها به نام شهدا، آشنایی با سیره این شهیدان در حلقات صالحین، برگزاری یادواره‌هایی با محوریت شهدا سال، چاپ و توزیع کتب مرتبط با زندگینامه شهدا، ساخت مستند زندگینامه شهدای والامقام و نشر وصیت‌نامه شهدا در صفحه‌های مجازی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهید شاخص اقشار عمومی و تخصصی بسیج نیز معرفی شده است، تصریح کرد: امنیت کنونی کشور نتیجه فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی جوانان دیروز و امروز این مرز و بوم است و همه ما باید برای حفظ انقلاب و عزت و اقتدار کشور راه آنان را ادامه دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری