امام جمعه بیرجند: جمهوری اسلامی بر پایه انتخاب مردم است


امام جمعه بیرجند: جمهوری اسلامی بر پایه انتخاب مردم است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس حکم خدا و انتخاب مردم است و با گذشت بیش از 40 سال مردم بر حرف خود استوار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" روز سه‌شنبه در دیدار "علی ناصری" فرماندار بیرجند و هیات همراه ضمن تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز دهم فروردین سالروز خاطره تاریخی انقلاب اسلامی در مورد نظرخواهی از مردم درخصوص نظام جمهوری اسلامی در ایران است که در هیچ کشوری سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: این اتفاق مانند صدر اسلام است که هنگام فتح مکه مشرکین با همه جنگ‌ها و بلاهایی که بر سر رسول اکرم (ص) آوردند، انتظار داشتند ایشان همه را از دم تیغ بگذراند اما پیامبر اسلام به آنها گفت من مانند یوسف نبی (ع) خطاب به برادران خودش، به شما می‌گویم «لاَ تَثْرَیبَ عَلَیْکُمُ الْیَوْمَ؛ امروز ملامتی بر شما نیست».

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با وجود نارضایتی‌هایی که از زمان سلطه استعمار انگلیس و قحطی که نصف جمعیت ایران را از بین برد تا کودتای سال ۳۲ و بعد از آن قیام خونین سال ۴۲ و سختی‌های فراوانی که تا سال ۵۷ بر دوش مردم ایران بود اما باز هم به صورت آزاد از همه مردم نظرخواهی شد تا سیستم حکومتی مورد نظرشان را انتخاب کنند، به گونه‌ای آزادی انتخاب بود که حتی عوامل اطلاعاتی و امنیتی طاغوتی که آن همه ستم کرده بودند، برای تعیین تکلیف حقوقی خود جمع شده و راهپیمایی مسالمت آمیز انجام دادند تا به حق خود برسند.

وی افزود: در این همه پرسی بیش از ۹۸ درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی رأی دادند و قانون اساسی این حکومت اسلامی را افرادی همچون علامه مطهری براساس فقه اسلامی تدوین کردند؛ یعنی این نظام هم حکم خدا و هم انتخاب مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: فرض شود یک پزشک بسیار حاذق و حزب اللهی یک نسخه منظم و درست برای مریضی بنویسد، به طور طبیعی باید آن فرد سلامتی خود را به دست آورد اما شرطش این است که داروخانه همان دارو را بدهد، جابه‌جا نشود یا برای اجرای نسخه بایدها و نبایدها سلیقه‌ای عمل نشود.

وی تصریح کرد: امروز با گذشت بیش از ۴۰ سال مردم سر آرمان و حرف خود هستند و گاهی مردم از من سئوال می‌کنند اسلام که عدالت است پس چرا عدالت رعایت نمی‌شود؛ یعنی مردم بر اسلام استوارند اما باید توجه شود در انتخابات نیز افرادی را انتخاب کنند که براساس حکم اسلام عمل می‌کنند.

امام جمعه بیرجند اجرای قوانین اسلامی توسط مسوولان را بسیار مهم دانست و افزود: مهمتر این است که وقتی در کشور اسلامی سهل‌انگاری می‌شود، نمی‌گویند مسوول کم‌کاری کرده است بلکه مستقیم می‌گویند اسلام مشکل دارد و با این کار به جنگ با پیامبر اسلام (ص) و امام حسین (ع) می‌روند.

وی گفت: اگر با مردم با صداقت رفتار شود، کمبودها را پذیرفته و می‌بخشند چرا که همه خواسته‌های انسان که قابل عمل شدن نیست اما باید صداقت داشت و در آنچه از دستمان بر می‌آید عمل کنیم، کم‌کاری نکرده و آنگاه هم خدا از ما راضی می‌شود و هم مردم از دست ما عصبانی نمی‌شوند لذا باید به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...