استفاده از eSIM تا سال 2025 نزدیک به 180 درصد بیشتر خواهد شد


استفاده از eSIM تا سال 2025 نزدیک به 180 درصد بیشتر خواهد شد

تا سال 2025 بیش از 3٫4 میلیارد دستگاه گجت هوشمند از eSIM استفاده خواهند کرد که به معنای رشد 180 درصدی آن خواهد بود.

تا سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱٫۲ میلیارد دستگاه گجت هوشمند به eSIM مجهز خواهند بود و انتظار می‌رود تعداد این دستگاه‌ها تا سال ۲۰۲۵ به ۳٫۴ میلیارد برسد. این آمار نشان‌دهنده رشد ۱۸۰ درصدی استفاده از eSIM خواهد بود که در صدر آن، محصولاتی مانند آیفون، آیپد و اپل واچ قرار دارند. ۹۴ درصد این رشد را در بخش مصرف‌کننده‌ها و بقیه را در بخش‌های عمومی و شرکت‌های صنعتی مشاهده خواهیم کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از eSIM در وسایل مصرفی که شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل تولید می‌کنند،‌ بسیار زیاد خواهد بود و به گفته 9to5mac، به همین دلیل بخش مصرف‌کننده، پرچم‌دار استفاده از eSIM در مقایسه با بخش صنعتی و عمومی خواهد بود.

اپل از زمان معرفی اپل واچ سری ۳ روی توسعه eSIM و اتصال آن به شبکه‌های موبایل فعالیت می‌کند. این شرکت از eSMI روی نسل سوم آیپد پرو و آیفون XS هم استفاده کرد. در حال حاضر تعداد زیادی از محصولات اپل به این تکنولوژی مجهز شده‌اند.

زمانی‌که iOS 14.5 عرضه شود، کاربران می‌توانند از شبکه 5G روی حالت Dual SIM هم استفاده کنند. در واقع کاربران شبکه 5G را هم روی سیم‌کارت فیزیکی و هم روی eSIM در اختیار خواهند داشت. از آنجایی که eSIM فیزیکی نیست، امنیت آیفون هم بهبود می‌یابد. از ویژگی‌های eSIM این است که در زمان سفر می‌توانید به‌راحتی به شبکه موبایل کشورهای مختلف متصل شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا