شهروندان کرمانی: شرکت پرشور در انتخابات به انتخاب اصلح می انجامد


شهروندان کرمانی: شرکت پرشور در انتخابات به انتخاب اصلح می انجامد

کرمان - ایرنا - با نزدیک شدن به انتخابات که دامنه تبلیغات و سیاه نمایی های دشمن با هدف شکاف هرچه بیشتر میان دولت و ملت افزایش یافته ، دیدگاه های مردمی حکایت از حضور پرنشاط در انتخابات 1400 همچون دیگر صحنه های انقلاب دارد.

به گزارش ایرنا، یکی از سطوح و عرصه های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم در انتخابات است. کند و کاو در ادبیات موجود در مورد مشارکت سیاسی این نکته را روشن می سازد که با وجود راه های گوناگون مشارکت و مداخله در سیاست، پژوهشگران توجه خاصی را به انتخابات و مشارکت انتخاباتی داشته اند.

یافته های مطالعاتی نشان می دهد که نظام های انتخاباتی از لوازم بنیادی نظام های سیاسی مردم سالار هستند. مشارکت مردم در انتخابات می تواند امنیت داخلی کشور را ارتقا بخشیده و مشروعیت نظام سیاسی را تثبیت نموده و در مقابله با تهدیدات خارجی که امنیت داخلی را به خطر می اندازد نقطه قوتی محسوب شود.

از این رو انتخابات برای همه مهم است و با آغاز سال جدید وارد ماراتن انتخابات شده ایم و هر روز که به ۲۸ خرداد نزدیک تر می شویم روزی که سرنوشت چهار سال آینده مردم ایران مشخص خواهد شد و البته مهم است که انتخابات با مشارکت بالایی برگزار شود.

هر چند که به دلیل برخی حواشی و مسائل اقتصادی شوق همیشگی در بین مردم وجود ندارد و مردم از برخی بی مسئولیتی ها دلخور هستند و با وضعیت موجود که بیشتر به دلایل دامنه دار شدن تحریم های ظالمانه هست میانه خوبی ندارند اما رویکرد انان حضور در این عرصه ملی و سرنوشت ساز است .

سید محمد بیاتی زاده یک شهروند کرمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به لزوم اهمیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیدگاه های افراد با هم متفاوت است، از نظر من رئیس جمهوری بدور از هر حواشی باید با نگاه فراجناحی و خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم با رویکرد انقلابی و جهادی عمل کند .

این شهروند با تاکید بر اینکه مردم امسال اسیر تبلیغات کاذب نباشند تصریح کرد: مردم با تحقیق رای دهند و به دنبال آن باشند تا بفهمند در این ۴۰ سال انقلاب چه کسی به داد دل مردم رسیده است، از چه جناح هایی و با چه دیدگاه هایی بوده است.

وی ادامه داد: اگر بخاطر ۵۰ تومان یارانه و با چشم بسته رای دهند، مشخص است که فرد اصلح انتخاب نخواهد شد بلکه باید به دنبال شاخص ها باشند و صرفا به دلیل وجهه خوب رای ندهند و مراقب سیاه نمایی ها از طرف دشمن و مخالفین در خصوص کاندیدا ها باشند.

فاطمه فردین جوانی که دهه سوم زندگی خود را سپری می کرد ضمن اشاره به اهمیت انتخابات گفت: اگر با چشم باز و درست رای دهیم ، حضور تک تک ما به نوعی در سرنوشت کشور موثر خواهد بود، من به عنوان یک شهروند از مردم می خواهم در مرحله اول حتما در انتخابات حضور داشته باشند.

وی افزود: همچنین اگر سعی کنیم تا بر اساس ملاک های موجود و انتظارات مردمی از نماینده عالی دولت آینده رای دهیم قطعا در انتخاب خود اشتباه نخواهیم کرد.

رای ندادن راه حل نیست

فاطمه عسکر زاده یک رای اولی شرکت در انتخابات و رای دادن را یک وظیفه ملی دانست و گفت : این وظیفه ایست که برعهده تک تک ماست، خانواده من یک مرحله در انتخابات شرکت نکردند و با منتخب شدن افراد نالایق در شورای شهر تاوان آن را پس دادیم اما امسال حتما در انتخابات شرکت خواهیم کرد تا میدان برای افراد بدون صلاحیت باز نشود.

وی تصریح کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری هم ما امیدواریم فردی با استراتژی های اقتصادی جدید، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را بیابد.

عسکرزاده با بیان اینکه مردم ما پای انقلاب مانده اند و در انتخابات مشارکت می کنند، گفت: آنهایی که باید رای دهند، خواهند داد و آنهایی هم که همیشه به دنبال بهانه جویی و سیاه نمایی بوده اند هم تحت هیچ شرایطی پای صندوق نخواهند آمد.

این شهروند یادآور شد: همینکه به فردی که بر حق و به صلاح کشور است رای دهیم کافی است، ما باید خودمان در داخل کشور مشکلاتمان را حل کنیم.

مردم به همه جناح ها فرصت داده اند

هدیه ابراهیم زاده جوان ۲۱ ساله کرمانی گفت: اگر سیر انتخاب رئیس جمهوری های ۴۰ساله گذشته را نگاه کنیم تفاوت های آنچنان زیادی را در دوران آنها حس نمی شد یعنی به نحوی مردم به همه جناح ها فرصتی داده اند و الان است که باید بر اساس لیاقت رای داد و نه حزب و گروه ها.

وی افزود: برای اینکه مردم در انتخابات شرکت کنند، نامزد ها باید دلایل محکم و پیشینه خوبی داشته باشند تا رغبتی در آنها پیش آید، من هنوز تصیمیم نگرفته ام تا در انتخابات شرکت کنم یا نه زیرا بد عهدی ها سبب کاهش اعتماد شده است اگر گزینه خوبی در میان داوطلبان ریاست جمهوری به صحنه بیایند حتما شرکت خواهم کرد.

این جوان با اشاره به اینکه من واقعا مطمئن نیستم که آیا رای دادن من موثر است تصریح کرد: چندسالی است که درگیر مسائل اقتصادی هستیم و با تغییر رئیس جمهوری چیزی عوض نشده است من به عنوان جوان ایرانی حق دارم بی اعتماد باشم تا زمانی اعتماد سازی درستی شکل گیرد.

وی تاکید کرد: باید کمیته ای شکل گیرد تا در صورت محقق نشدن شعار های انتخاباتی مورد پیگیری و بررسی قرار گیرند و یا گاهی اگر بالاترین مقام اجرایی کشور همانند رئیس جمهوری حرفی می زد در صورت خلف وعده پیگیری ها انجام شود.

ابراهیم زاده ادامه داد: متاسفانه هم در ریاست جمهوری، مجلس و شورا ها نظامی مبنی بر تشویق و تنبیه وجود ندارد، هر شعاری گفته می شود و در صورت عدم اجرای آن هیچکس پیگیر آن نمی شود و تا انتخابات بعدی به دست فراموشی سپرده می شوند.

وی به لزوم اهمیت مشارکت بالا در انتخابات اشاره کرد و اذعان کرد: مسئولان باید هوشیار باشند زیرا هم به دلیل بیماری کرونا و هم به دلیل کم اعتمادی مردم ممکن است انتخاباتی با مشارکت پایین پیش رو داشته باشیم اما با برنامه ریزی درست و جلب اعتماد مردم به راحتی مشارکت بالا محقق می شود زیرا مردم ایران بارها در صحنه های متفاوت نشان داده اند که پشت انقلاب هستند.

سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در این انتخابات، هشتمین رئیس‌جمهور ایران با آرا انتخاب خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !