طرح آبرسانی ازسدسهران بشاگردبه گوهران باحضور رییس جمهوری افتتاح می‌شود


طرح آبرسانی ازسدسهران بشاگردبه گوهران باحضور رییس جمهوری افتتاح می‌شود

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: مرحله نخست طرح آبرسانی از سد سهران بشاگرد به گوهران از طریق ویدیو کنفرانسی با دستور رییس‌ جمهوری افتتاح می‌شود.

امین قصمی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تاکنون ۴۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولت در بخش ملی و استانی و ۳۲۰ میلیارد ریال نیز از محل کمک‌های دفتر رهبرمعظم انقلاب هزینه شده است.
وی مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام (ره)، برای اجرای مرحله نخست طرح آبرسانی از سد سهران به گوهران را ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد که تاکنون ۳۹ میلیارد ریال آن تامین شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: با بهره‌برداری از این طرح شهر گوهران و ۵۷ روستای مسیر با جمعیتی برابر ۲۲ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره‌مندخواهند شد.
قصمی گفت: این طرح با هدف ایجاد منابع پایدار آبی در شرق هرمزگان اجرایی شده است و با تکمیل آن در شرق استان تابستان کم تنشی را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: حجم عملیات این طرح شامل ۴۲ کیلومتر طول کلی کلکتور، سه باب ایستگاه پمپاژ اصلی، ۲۰ باب مخازن ذخیره با ظرفیت سه هزار و ۳۳۰ مترمکعب و دبی مصرفی و ظرفیت خط انتقال نیز ۶۵ لیتر بر ثانیه است.

بهره‌برداری از سامانه شیرین سازی، انتقال و ذخیره آب بندرعباس
این مسوول همچنین از افتتاح مرحله نهایی سامانه شیرین سازی، انتقال و ذخیره آب شرب کلان شهر بندرعباس به دستور رییس‌جمهوری از طریق ویدیو کنفرانسی و با حضور استاندار هرمزگان در روزهای آینده خبر داد.
قصمی گفت: این سامانه شامل تکمیل مرحله نهایی آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی، خط انتقال ۳۳ کیلومتر از آب شیرین کن بندرعباس تا مخازن داماهی به قطر هزار و ۴۰۰ میلی‌متر و مخازن ۳۰ هزار مترمکعبی داماهی بوده که آماده بهره‌برداری است.
وی بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای اجرا و تکمیل سامانه شیرین سازی، انتقال و ذخیره در مجموع ۱۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این سامانه، منابع آبی کلان شهر بندرعباس از پایداری کامل برخوردار خواهد شد و سهم این کلان شهر از منابع آب های زیرزمینی و سطحی کاهش می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا