تایلند اخبار مربوط به جلوگیری از ورود آوارگان میانماری را تکذیب کرد


تایلند اخبار مربوط به جلوگیری از ورود آوارگان میانماری را تکذیب کرد

تهران-ایرنا- دولت تایلند صحت اخبار مبنی بر ممانعت این کشور از ورود آوارگان میانماری که از بیم جان خود به این کشور پناه آورده‌اند، را رد کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «آساهی شیمبون» ژاپن، در پی تشدید ناآرامی‌ها در میانمار، بیش از ۲ هزار تن از روستائیان میانماری به سوی مناطق مرزی در شمال غربی تایلند یورش بردند.

بر اساس این گزارش، مقامات تایلندی می‌گویند تاکنون هیچگاه مانع ورود آوارگان به این کشور نشده‌اند، ولی از خروج آوارگانی که در مکان های امن اسکان داده شده‌اند، جلوگیری به عمل می‌آورند.

گزارش های خبری نشان می‌دهد، به دنبال بمباران استان کارن که در اختیار یک گروه قومی مسلح توسط ارتش میانمار بود، بیش از ۲ هزار نفر از روستائیان این استان میانمار به تایلند گریخته‌‎اند.

میانمار از زمان کودتای ۱۳ بهمن در شرایط فوق العاده سراسری بوده است و رهبران ارتش مسئولیت تمام امور دولتی را در دست دارند.

تکذیب مقامات تایلندی در حالی مطرح می‌شود که «مارک فارمنر» رئیس کمپین برمه در انگستان به خبرگزاری رویترز گفته است که هزاران تن از آوارگان میانماری به سوی کمپ آوارگان در استان «ای تو هتا» در مرز میانمار فرستاده شده‌اند.

به گفته برخی از فعالان حقوق بشر شمار آوارگان میانماری حدود دو هزار و ۹ تن اعلام شده است.

فیلم های ضبط شده از سوی خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد روستائیان میانماری تحت نظر سربازان تایلندی سوار بر قایق شده و مجبور به بازگشت به سوی مرز میانمار شده‌اند.

این در حالیست که به گفته «تیچای جیندالانگ» استاندار مایی هونگ سون در تایلند، آوارگان به میانمار با نمی‌گردند بلکه در مناطق امن در مناطق «مایی ساریانگ» و «سوپ ماوویی» در این کشور نگهداری می‌‎شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس