فیس‌بوک با کابل‌های زیردریایی اتصال آسیا و آمریکا را تقویت می‌کند


فیس‌بوک می‌خواهد از طریق کابل‌های زیردریایی اولین سیم‌کشی میان قاره‌ای را انجام دهد و مسیر جدیدی در دریای جاوا ایجاد کند و از طریق این مسیر شبکه ظرفیت و اتصال بین آسیا و آمریکای جنوبی را تقویت کند. گوگل نیز در یکی از این خطوط به عنوان همکار حضور خواهد داشت. فیس‌بوک خبر از ایجاد و ساخت دو خط کابلی داده است که این خطوط...

فیس‌بوک با کابل‌های زیردریایی اتصال آسیا و آمریکا را تقویت می‌کند
فیس‌بوک می‌خواهد از طریق کابل‌های زیردریایی اولین سیم‌کشی میان قاره‌ای را انجام دهد و مسیر جدیدی در دریای جاوا ایجاد کند و از طریق این مسیر شبکه ظرفیت و اتصال بین آسیا و آمریکای جنوبی را تقویت کند. گوگل نیز در یکی از این خطوط به عنوان همکار حضور خواهد داشت.
فیس‌بوک خبر از ایجاد و ساخت دو خط کابلی داده است که این خطوط اتصال و ظرفیت بین آسیا و آمریکای شمالی را تقویت می‌کند. این کابل‌های جدید قرار است ظرفیت میان اقیانوسی را تا ۷۰ درصد افزایش دهند و اتصالی مستقیم بین سنگاپور و آمریکا ایجاد کنند.
به گفته کوین سالوادوری و نیکو روهریک کارگردان و مدیر سرمایه‌گذاری شبکه فیس‌بوک، این دو کابل زیردریایی همچنین اولین خطوط میان قاره‌ای خواهند بود که مسیر تازه‌ای را از طریق دریای جاوا طی می‌کنند. این کابل‌ها سنگاپور، اندونزی و آمریکای شمالی را به هم متصل می‌کنند و غول شبکه اجتماعی آمریکا در این طرح با گوگل در داخل و شرکت‌هایی همچون Keppel سنگاپور و Telin و XL Axiata اندونزی همکاری خواهند داشت.
فیس‌بوک با کابل‌های زیردریایی اتصال آسیا و آمریکا را تقویت می‌کند
مسیر کابل زیردریایی میان سنگاپور و آمریکای شمالی
فیس‌بوک می‌گوید: «این کابل‌ها ظرفیت، فراوانی و اعتبار اینترنت را در منطقه آسیا-اقیانوسیه و آمریکای جنوبی افزایش می‌دهند و همچنین به رشد بیشتر ۴G و ۵G و همچنین دسترسی پهن‌باند برای مردم و شرکت‌ها کمک می‌کنند.»
طبق گفته یکی از سخنگویان ZDNet، پیش‌بینی می‌شود که طرح Echo (یکی از این خطوط) قرار است تا سال ۲۰۲۳ و طرح Bifrost نیز در سال ۲۰۲۴ به پایان ‌رسد. با این حال هردوی این طرح‌ها هنوز در مراحل تایید قانونی قرار دارند.
طرح Echo با همکاری با گوگل و XL Axiata اجرا می‌شود در حالی که طرح Bifrost با کمک شرکت‌های Telin و Keppel تکمیل خواهد شد. فیس‌بوک به این سوال که چه میزان سرمایه‌گذاری روی این دو شبکه زیردریایی انجام می‌گیرد پاسخی ارائه نکرد.
براساس گزارش e-Conomy درمورد جنوب شرقی آسیا، جمعیت آنلاین این منطقه سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون نفر برآورد شد و همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا ۴۰ میلیون نفر دیگر هم برای اولین بار سال گذشته آنلاین شوند که نسبت به رشد ۱۰ میلیون سال ۲۰۱۹، پیشرفت قابل توجهی بود. تعداد زیادی از کاربران آنلاین جدید از مناطق غیرشهری مالزی، اندونزی و فیلیپین بودند.
این مطالعه که نوامبر گذشته با همکاری گوگل و چند شرکت دیگر منتشر شد می‌گوید که بحران و همه‌گیری کرونا به رشد ۶۳ درصدی تجارت الکترونیکی در این منطقه کمک کرد و ارزش آن را در سال ۲۰۲۰ به ۶۲ میلیارد دلار رساند در حالی که ارزش تجارت الکترونیکی این منطقه سال ۲۰۱۹ در حدود ۳۸ میلیارد دلار برآورد شده بود. این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که این رشد با قدرت ادامه داشته باشد و ۹۴ درصد از افراد منطقه پس از پاندمی حداقل از یک خدمت دیجیتال استفاده کنند.
فیس‌بوک اعلام کرده که کووید-۱۹ تقاضا برای دسترسی به اینترنت مطمئن را افزایش داده و نیاز به اینترنت به ویژه در آسیا و اقیانوسیه رشد قابل توجهی داشته است.
این شرکت آمریکایی اعلام کرده که شبکه Echo و Bifrot کابل‌‌های زیردریایی موجود را تقویت و از اتصال اندونزی پشتیبانی می‌کنند. این شبکه شامل ۳ هزار کیلومتر شبکه مترو فیبر است که ۲۰ شهر در بالی، جاوا، کالیمانتان و سولاوسی را شامل می‌شود. این شبکه با همکاری شرکت Alita فروشنده شبکه ارتباطات داخلی این منطقه ایجاد شده است.
فیسبوک افزود که این کابل‌های جدید مکمل دیگر طرح‌های این شرکت از جمله APG و SJC-2 در سنگاپور خواهند بود. بخش‌هایی از پروژه کابل زیردریایی استرالیا-سنگاپور که توسط شرکت ارتباطات Vocus انجام می‌گیرد نیز شامل مسیری در دریای جاوا است که به گفته Vocus این مسیر مبهم و شلوغ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم