چادرنشینان ایلام به علت بارش های بهاره و صاعقه در معرض آسیب هستند


چادرنشینان ایلام به علت بارش های بهاره و صاعقه در معرض آسیب هستند

ایلام - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هوای استان ایلام بارانی همراه با صاعقه است، گفت: این بارش ها به صورت نقطه ای تقویت می شود و امکان بروز حادثه و آسیب برای چادرنشینان وجود دارد.

رضا کریمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش های بهاری مستعد ایجاد حادثه در طبیعت بوده و این موضوع برای چادرنشینان مخاطره آمیز است و همچنین به علت پدیده صاعقه و رعد و برق، اسکان چادرنشینان در کنار درختان نیز خطر ایجاد حادثه را بیشتر می کند.

وی از گردشگرانی که اقدام به برپایی چادر کرده اند، خواست: با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص بارش های بهاره، اقدام به جمع آوری چادرها کرده و به منازل خود بازگردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا و نیز وقوع بارش های بهاره، گردشگران از حضور در زیرچادرهای تفریحی و ایجاد کانون های جمعیتی خودداری کنند.وی افزود:

کریمیان از عشایر نیز خواست: از اتراق یا نزدیک شدن به بستر رودخانه ها و خشکه رودها خودداری کنند و دامداران هم احشام خود را برای تعلیف و چرا به مناطق مرتفع نبرند.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی های هواشناسی استان ایلام بارش های بهاری از اوایل روز چهارشنبه تا ساعاتی از روز پنجشنبه ادامه دارد.

بیشتر مردم استان ایلام بر اساس یک سنت دیرینه با شروع تعطیلات نوروزی اقدام به برپایی چادر در مناطق طبیعی می کنند و تعطیلات را در دمان طبیعت سپری می کنند.

فوت ۶ نفر در ۲ حادثه گازگرفتگی مجزا و نیز آتش گرفتن چادر یک خانوار از تفرج کنندگان در شهرستان ملکشاهی از جمله حوادث امسال برای چادرنشینان استان ایلام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا