بررسی نوآوری جدید تیم ردبول در طراحی کف خودرو و سیستم تعلیق


فرمول یک ایران – تیم فرمول یک ردبول از هفته ابتدایی شروع مسابقات در گرندپری بحرین بسیار رقابتی ظاهر شد و همین امر نشان دهنده و ثابت کننده جایگاه بسیار بالای این تیم در نوآوری‌های جدید و گذر از مشکلات آیرودینامیکی سال گذشته دارد. در بسیاری از گرندپری‌های سال گذشته، سیستم تعلیق عقب نه چندان مطمئن ردبول RB16، کمک کننده هر دو راننده سال پیش ردبول...

فرمول یک ایران – تیم فرمول یک ردبول از هفته ابتدایی شروع مسابقات در گرندپری بحرین بسیار رقابتی ظاهر شد و همین امر نشان دهنده و ثابت کننده جایگاه بسیار بالای این تیم در نوآوری‌های جدید و گذر از مشکلات آیرودینامیکی سال گذشته دارد.

در بسیاری از گرندپری‌های سال گذشته، سیستم تعلیق عقب نه چندان مطمئن ردبول RB16، کمک کننده هر دو راننده سال پیش ردبول یعنی مکس ورشتپن و الکس آلبون بود. با این اوصاف، امسال ماشین RB16B ردبول نشان می‌دهد که حتی از سال پیش بهتر و سریعتر است.

تیم فرمول یک ردبول سال گذشته بیشترین زمان فصل را برای دگرگونی در برنامه ریزی تیم متمرکز کرد تا بتواند کشف کند که مشکلات عملکردی ماشین RB16 این تیم در کجا می‌باشد. در نهایت کشف کردند این مشکلات به میزان خطا عملکرد شبیه ساز این تیم در کارخانه بر می‌گردد و هماهنگی کاملی با نتایج تیم بر روی آسفالت پیست ندارد.

تیم ردبول سال گذشته بررسی عمیقی انجام داد و در ابتدای همان سال تمرکز را بر روی طراحی دوباره سیستم تعلیق جلو متمرکز کرد ولی با برطرف شدن مشکلات به وجود آمده و آمدن مقررات جدید در زمینه کف خودرو و کم شدن بخشی از میزان نیروی رو به پایین یا دانفورس ماشین سال 2021، تیم یک جابجایی سریع به قسمت عقب خودرو داشته است، تا بتواند عملکرد ماشین را ثابت کند و بهبود ببخشد.

بررسی نوآوری جدید تیم ردبول در طراحی کف خودرو و سیستم تعلیقبررسی نوآوری جدید تیم ردبول در طراحی کف خودرو و سیستم تعلیق

سیستم تعلیق ردبول RB16B

تمرکز اصلی برای بهبود دادن به مسیر حرکتی جریان هوا در قسمت عقب خودرو صورت گرفته است. در واقع با الهام گرفتن از سیستم تعلیق عقب سال پیش مرسدس یک نقشه جدید برای این قسمت از ماشین برقرار شده است. با این تفاوت که در واقع آن ها نسخه جدید خود را ارائه کرده اند. کل اتصال جناغ پایین کاملا جابجا شده است به معنی دقیق پایه موسوم به ترک راد (track-rod) از جلو به عقب جابجا شده است. این تغییر بین تمامی تیم ها یک همگرایی کلی برای تحول در این بخش از ماشین است.

همین طور در قسمت سیستم تعلیق جلو مطابق با سال های اخیر، ردبول از سیستم مولتی-لینک (multi-link) معروف خود استفاده کرده است. جداسازی پایه های جناغ سیستم تعلیق به طراحان این امکان را می‌دهد که جایگذاری و محل قرار گیری را بهتر صورت دهند و بهره وری آیرودینامیکی از آنها را به حداکثر میزان خود برسانند. این تغییرات، امسال بسیار حیاتی هستند به خصوص بعد از تغییر شکل کف خودرو می تواند در قسمت عقب ماشین عملکرد مناسب را ارائه دهند.

همچنین، ردبول ارتفاع جایگاه جناغ پایین سیستم تعلیق را نیز افزایش داده است و تا جای ممکن به عقب ترین مکان قرارگیری برده است، تا بتواند فضایی مناسب درست کند تا هوای قسمت بالایی دیفیوزر را تامین کند. این قسمت شامل انتهای نوشابه شکل بدنه و کانال های کناری تایر عقب و لبه های انتهایی دیفوزر نیز می‌باشد.

بررسی نوآوری جدید تیم ردبول در طراحی کف خودرو و سیستم تعلیقبررسی نوآوری جدید تیم ردبول در طراحی کف خودرو و سیستم تعلیق

جزئیات ناحیه انتهایی ردبول RB16B

ردبول در سال 2019 سیستم مولتی-لینک را معرفی کرد. المان های انتهایی جناغ بالا که به تایر متصل می شوند را از هم جدا کرد و در یک آرایش جدید قرار داد.

ولی برای سال 2020 و 2021 به طرح مرسوم خود که قبلا در سال های پیش استفاده کرده بود درقسمت جناغ بالا برگشت، ولی همان سیستم مولتی-لینک را در جناغ پایین اجرا کرد.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

هیچ وقت تحقیق و توسعه را فراموش نکنید

بررسی نوآوری جدید تیم ردبول در طراحی کف خودرو و سیستم تعلیقبررسی نوآوری جدید تیم ردبول در طراحی کف خودرو و سیستم تعلیق

جزئیات کف خودروی ردبول RB16B

ردبول در حال حاضر با قدرت در جلوی تمامی رقبا، در اولین گرندپری فصل ایستاده است. با یک عملکرد خیره کننده به خصوص در تست های پیش فصل و امکان دارد امسال تاج قهرمانی مرسدس را از آن خود کند.

آنها در بحرین با یک اسلحه دیگر برای تقویت خود، حضور پیدا کرده‌اند. و آن استفاده از یک باله در جلوی چرخ عقب بر روی کف خودرو است. این باله یک خمش به خصوص دارد که می تواند بر روی عملکرد هوای جریان یافته تاثیر بگذارد. در واقع باعث تولید یک گردابه (Vortex) می شود و در هارمونی با بقیه باله‌های موجود به کنترل جریان‌های کف خودرو کمک می‌کند.

عملکرد این باله‌ها و استفاده از آنها در سال 2021 بسیار مهم است. زیرا با معرفی قوانین جدید و منع تیم‌ها در استفاده از شکاف‌های کف خودرو می‌توانند به کنترل جریان‌های هوایی کمک کنند.

هر یک از این باله‌ها کار مخصوصی را بر عهده دارند ولی وظیفه اصلی آنها کنترل هوای کثیف یا توربولانس‌های ناشی از چرخ عقب (جریان Tyre Squirt) می‌باشد. همچنین با این کار عملکرد دیفیوزر دچار مشکل نمی‌شود و عملکرد کلی ماشین در حالت حداکثر خود باقی می‌ماند.

بررسی نوآوری جدید تیم ردبول در طراحی کف خودرو و سیستم تعلیقبررسی نوآوری جدید تیم ردبول در طراحی کف خودرو و سیستم تعلیق

جزئیات کف ردبول RB16B

ترسیم انجام گرفته در بالا نشان می‌دهد که این تیم چگونه به تغییر قوانین واکنش نشان داده است. همچنین با باله میانی کف و دو باله زاویه دار که به کف در تست‌های پیش فصل اضافه شده بودند تا عملکرد RB16B را بررسی کنند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر