131 زندانی در لرستان آزاد شدند


131 زندانی در لرستان آزاد شدند

خرم‌آباد - ایرنا - رییس کل دادگستری لرستان گفت: امروز باجلب کمک های خیرین و همکاری ستاد دیه 130 زندانی آزاد شدند و یک محکوم به قصاص رهایی یافت.

به گزارش ایرنا، محمد رزم روز سه شنبه در جلسه دیدار رییس قوه قضاییه با کارکنان و قضات دادگستری لرستان افزود: دادگستری لرستان دارای ۲۵ حوزه قضایی شامل ۱۱حوزه قضایی شهرستان و ۱۴ حوزه قضایی بخش با ۲۶۴ شعبه فعال و ۲۴۷ قاضی است.

وی اظهار داشت: دادگستری لرستان از قضات و کارمندان پاکدست، باسواد، عادل و ولایی، شجاع، قاطع، مستقل و متعهد برخوردار است و در کمال اتحاد و برادری و انسجام مشغول خدمت رسانی به مردم است و در مجموع ۲۵۰ نفر از پرسنل دستگاه قضایی استان ایثارگر هستند و این سند افتخاری برای این دستگاه است.

رزم با بیان اینکه کارکنان دستگاه قضایی استان همراه و همگام با سیاست های محوری و اولویت دار دستگاه قضاییه هستند، ادامه داد: کاهش پرونده ها و افزایش محکومان، تعیین تکلیف پرونده های معوقه، کاهش شعب نامتعارف، کاهش جمعیت کیفری زندان ها و غربالگری زندان‌ها و زندانیان و حمایت از تولید و کارخانجات و ایجاد صلح و سازش و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدین، پیشگری از وقوع جرم و برخورد با اراذل و اوباش نتیجه زحمات این کارکنان و قضات است.

رییس کل دادگستری لرستان گفت: ۲۵ کمیته با مسوولیت معاونان دادگستری لرستان تشکیل شده و ۵۶ هزار و ۷۹۱ پرونده با تلاش های شبانه روزی و رسیدگی فوق العاده در ایام تعطیلات و همت کارکنان دادگستری با نرخ رسیدگی ۱۰۶.۲۰ درصد به ۲۹ هزار و ۶۲۵ فقره تعدیل یافته و ۲۷ هزار و ۱۶۱ فقره از تعداد پرونده ها کاسته شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته ۶۹ درصد موجودی اجرای احکام مدنی کاهش یافته است و اجرای بخش نامه در خصوص اجرای پرونده در شورای حل اختلاف ۴۸ هزار و ۲۵۰ فقره پرونده ارجاع و منتهی به سازش شده و ۳۷ درصد پرونده ها منجر به سازش شده است.

وی اظهار داشت: تعداد شعب نامتعارف دادگستری از ۴۳ شعبه به هفت شعبه کاهش یافته است و این شعب نیز به صفر خواهد رسید و در تعیین تکلیف و مختومه نمودن پرونده های معوقه ۱۷ هزار و ۷۳۹ فقره با ۱۰۰ درصد مختومه شده است.

رزم گفت: براساس بررسی های بعمل آمده دادگستری لرستان دارای رتبه چهارم کشور است و در راستای بازدید زندانیان یک هزار و ۸۶۵ بازدید شده است و استفاده از پابند الکترونکی و سایر موارد اقدام شده و ۱۶ درصد کاهش ورودی زندانیان در لرستان ثبت شده است.

وی افزود: در سال گذشته هشت هزار و ۳۴۵ فقره مرخصی صادر و ۱۷ هزار و ۶۴۳ مورد به مرخصی اعزام شدند و یک هزار و ۷۶۵ نفر از مرخصی پایان حبس استفاده کردند.

رزم اظهار داشت: در خصوص کمیسیون عفو بخشش ۶۱۲ تقاضا بررسی و با ۴۳۸ تقاضا موافقت شد و ۷۳۵ از طریق ازادی مشروط و تعیین مجازات آزاد شدند.

وی ادامه داد: ۷۷۳ نفر از زندانیان آزاد و مجازات ۲ هزار و ۴۳۱ نفر با ارایه پیشنهادهای دادستان های استان کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: تعیین تکلیف وضعیت زندانیان ومتهمین از برنامه های دادگستری استان است و اکنون یک هزار و ۲۰۰ فقره زندانی بروجرد به کمتر از ۴۰۰ نفر رسیده است.

رییس کل دادگستری لرستان گفت:سال گذشته ۱۴۱نفر از جرایم محکومین عمدی با اعتبار یک میلیارد تومان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، رییس قوه قضاییه در سفر یک روزه خود به لرستان، در فرودگاه خرم‌آباد، مورد استقبال رسمی مقامات استان، رییس کل دادگستری لرستان و جمعی از قضات دستگاه قضا قرار گرفت.

تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، قضات دادگستری و جمعی از مردم استان، شرکت در شورای اداری و شورای قضایی همچنین نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های سفر یک روزه رییس قوه قضاییه به لرستان است.

در سفر رییس‌ قوه قضاییه، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، سید احمد مرتضوی مقدم رییس‌ دیوان عالی کشور، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه و حجت‌الاسلام درویشیان رییس‌ سازمان بازرسی کل کشور حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا