ادامه پیشروی ارتش یمن در مأرب


ادامه پیشروی ارتش یمن در مأرب

خبرگزاری آریا- ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ادامه پیشروی در جبهه‌های غربی و شمال غربی شهر مأرب؛ موفق به آزادسازی مناطق راهبردی شدند.

ادامه پیشروی ارتش یمن در مأرب
خبرگزاری آریا- ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ادامه پیشروی در جبهه‌های غربی و شمال غربی شهر مأرب؛ موفق به آزادسازی مناطق راهبردی شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، الاخبار از پیشروی دوباره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های غربی و شمال غربی شهر مأرب خبر داد.
پایگاه اینترنتی الاخبار لبنان در یادداشتی به قلم رشید الحداد نوشت: با توجه به تلاش منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن برای تبدیل نبرد مأرب به موضوعی برای مبادله در زمینه پرونده انسانی، نیرو‌های دولت صنعا پیشروی در اطراف این شهر را از سر گرفتند و طی ساعات گذشته توانستند بر برخی مواضع مهم و راهبردی در جبهه‌های غربی و شمال غربی مرکز استان مأرب مسلط شوند و درگیری‌ها را به مناطق نزدیک به منطقه «صحن الجن» در محله‌های غربی شهر منتقل کنند.
پیشروی جدید نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی 48 ساعت گذشته در مرز‌های شمال غربی شهر مأرب با پیشروی این نیرو‌ها به سوی ورودی‌های شهر هم زمان شد. در پی آن، نیرو‌های عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن) و شبه نظامیان طرفدارش شماری از مناطق راهبردی را در جبهه‌های غرب مأرب از دست دادند و نیرو‌های صنعا زمام امور را در مسیر درگیری‌ها در چند محور در دست گرفتند.
در این درگیری‌ها که جنگنده‌های سعودی بیش از 20 حمله هوایی انجام دادند، مواضع دیگری در جبهه الکساره از دست نیرو‌های منصور هادی خارج شد. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین توانستند بر مناطق راهبردی الفجوه و الحرامله مسلط شوند.
این پیشروی با تحولات مشابهی در جبهه غربی شهر مأرب همزمان شد و بیش از 70 درصد از منطقه ایدات الراء تحت تسلط نیرو‌های صنعا درآمد. این نیرو‌ها همچنین بر منطقه‌های حمه الذئاب و الحمه الحمراء در شمال غرب استان مأرب نزدیک به جاده مأرب و الجوف مسلط شدند.
ادامه پیشروی ارتش یمن در مأرببه موازات این درگیری ها، نبرد در اطراف منطقه راهبردی الطلعه الحمراء شدت گرفت. به طوری که ده‌ها تن از نیرو‌های منصور هادی در جنوب الطلعه در محاصره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفتند و رویارویی‌ها با شبه نظامیان سلفی که از استان ابین آمده بودند، در دو جبهه البِلقَین الاوسط و القِبلی در جنوب غرب شهر مأرب طی ساعات گذشته شدت گرفت. در پی آن، نیرو‌های صنعا در جبهه شمالی و در منطقه رغوان پیشروی بیشتری داشتند.
از سوی دیگر، شدت درگیری‌ها در جبهه‌های مراد و العلم در جنوب و شمال شهر کاهش یافت.
در همین حال، منابع این پایگاه گفتند نیرو‌های منصور هادی و شبه نظامیان حزب الاصلاح جلوی کوچ آوارگان اردوگاه ایدات الراء به مناطق امن در شرق شهر را گرفتند و نیرو‌های مستقر در شمال غرب شهر مأرب مانع از سفر ده‌ها تن از خانواده‌های آواره از اردوگاه و برای بازگرداندن آن‌ها متوسل به زور شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن