فاز اول آزمایش واکسن کووپارس اردیبهشت به پایان می‌رسد


فاز اول آزمایش واکسن کووپارس اردیبهشت به پایان می‌رسد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به موازات اجرای فازهای مطالعاتی واکسن رازی کوو پارس، مسیرهای تکمیلی برای تولید انبوه این واکسن نیز پیگیری می شود.

دکتر کامبیز بازرگان ظهر سه شنبه ۹ فروردین در حاشیه بازدید از سایت کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با نزدیک به یک قرن قدمت ‌و افتخار تحقیق و تولید واکسن های انسانی، دام و طیور و آبزیان، با شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز بی درنگ وارد عمل شد و از اسفند سال ۹۸ و در طول سال ۹۹، تیم‌ تحقیقاتی موسسه رازی در این‌مورد نیز فعالانه و مجدانه کار کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: واکسن موسسه رازی که ماه های گذشته رونمایی شد از نوع پروتئین نوترکیب و از پلتفرم های جدید و پیشرفته دنیا به شمار می آید که اسفندماه وارد فاز کارازمایی بالینی شد و اکنون مرحله اول کارازمایی بالینی را در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) طی می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدید امروز از داوطلبان و تیم های پژوهشی دانشگاه و موسسه رازی اظهار کرد: خوشبختانه کار با جدیت، سرعت و دقت علمی بالا که شایسته چنین‌کار حساسی است، پیش می رود و به نوبه خود از تمام کادر پژوهشی این مطالعه در موسسه رازی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه ایران و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) قدردانی می کنم.

بازرگان افزود: براساس گزارش تیم تحقیقاتی، تا امروز علائم بالینی خاصی در داوطلبان دریافت واکسن مشاهده نشده و مسیر تزریق واکسن به داوطلبان با قوت دنبال می شود. به نظر می رسد اواسط اردیبهشت ماه این فاز به پایان می رسد و گزارش ها تکمیل شده و تحویل کمیته اخلاق در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد که در صورت تایید، فاز دوم مطالعاتی آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: به موازات اجرای فازهای مطالعاتی واکسن رازی کوو پارس، مسیرهای تکمیلی برای تولید انبوه نیز پیگیری می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید