پارسال حدود 200 هزار بار زنگ تلفن اورژانس 115 اردبیل به صدا درآمد


پارسال حدود 200 هزار بار زنگ تلفن اورژانس 115 اردبیل به صدا درآمد

اردبیل - ایرنا- پارسال 199 هزار و 669 بار زنگ‌های تلفن اورژانس 115 اردبیل به صدا درآمده که 57 هزار و 876 مورد آن منجر به عملیات امداد و نجات در حوادث رانندگی و بروز بیماری‌های اورژانسی شد.

دکتر مجید محمد غریبانی رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز چهارشنبه به ایرنا گفت: از این تعداد ماموریت، پنج هزار و ۹۰۴ مورد مربوط به حوادث رانندگی و ۵۱ هزار و ۹۷۲ مورد نیز مربوط به حوادث غیر تصادفی و بیماری‌های اورژانسی بوده است.

به گفته وی، در جریان این ماموریت‌ها به ۶ هزار و ۶۹۱ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی ، سه هزار و ۴۳۳ مورد بیماران قلبی و ۲ هزار و ۱۲۴ بیمار با مشکل تنفسی کمک رسانی شده است.

وی با اشاره به افزایش میزان اتفاقات و مسمومیت‌های ناشی از گاز منو اکسید کربن در استان اردبیل گفت: امدادگران اورژانس ۱۱۵ پارسال به ۳۸۳ مسموم با گاز منو اکسید کربن امداد رسانی کردند.

غریبانی با بیان اینکه هنوز مزاحمت‌های تلفنی یکی از مشکلات اورژانس ۱۱۵ می‌باشد، بیان کرد: پارسال ۴۹ هزار و ۴۹ مورد مزاحمت تلفنی از سوی برخی از شهروندان مغرض و یا ناآگاه به اورژانس استان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه مشاوره تلفنی یکی از ابزارهای تاثیرگذار در ارایه کمک‌های اورژانسی تا رسیدن نیروهای امدادی بر سر بالین بیماران می‌باشد، اظهار کرد: پارسال ۱۸ هزار و ۲۴۳ مورد مشاوره تلفنی از سوی ماموران اورژانس به شهروندان ارایه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !