68 طرح روستایی سال 99 در قم اجرایی شد


68 طرح روستایی سال 99 در قم اجرایی شد

قم – ایرنا – مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: 68 طرح زیربنایی روستایی با اعتبار 210 میلیارد ریال طی سال 99 در سطح روستاهای قم به بهره برداری رسید.

سجاد چهرگانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درآمد و اشتغال را مهمترین دغدغه روستاییان دانست و افزود: در کنار توسعه زیرساخت ها و اجرای عملیات زیربنایی در سطح روستاها اگر به اشتغال اهالی روستا توجه نشود، به طور قطع اهداف توسعه ای در روستاها عملی نخواهد شد.

وی، تکمیل طرح های نیمه تمام را اولویت تخصیص اعتبار در سطح روستاها برشمرد و گفت: اجرای طرح های زیربنایی و توسعه زیرساخت ها در استان باید با محوریت اشتغال و درآمد مردم برنامه ریزی و انجام شود که رویکرد استان به ویژه در سال های اخیر نیز در همین مسیر بوده است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم، ادامه داد: از سال ۹۶ تا ۹۹ اعتباری بالغ بر ۲۲۳ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی به قم تخصیص داده شده است که از این مبلغ، تا کنون حدود ۱۷۷ میلیارد تومان پرداخت شده است ضمن اینکه امیدواریم با واریز آخرین مرحله پرداختی، تمام این اعتبار تکمیل شود.

وی اظهار داشت: سهم دستگاه های حمایتی مانند کیمته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید از این اعتبارات ۶۵ میلیارد تومان و دستگاه های غیرحمایتی ۱۵۸ میلیارد تومان بوده است که ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیص یافته به دستگاه های غیرحمایتی تخصیص داده شده است.

وی یکی از وظایف اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری را نظارت و رفع موانع و مشکلات دستگاه های اجرایی در سطح روستاها دانست و افزود: با اقدام های انجام شده، در سه سال متوالی از سال ۹۷ تا ۹۹ قم جرو پنج استان برتر کشور بوده است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم، ادامه داد: در سال ۹۹ شهرستان قم، رتبه سوم کشور و استان قم نیز رتبه چهارم را در میان استان های کشور در حوزه نظارت و رفع موانع و مشکلات دستگاه های اجرایی در سطح روستاها را داشته است.

چهرگانی با اشاره به تخصیص تسهیلات روستایی به این استان در سال ۹۹، گفت: ۸۰ میلیارد تومان تسهیلاتی برای اشتغال، کمک معیشتی و رفع مشکلات روستایی قم تخصیص داده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان