طرح فولاد اسفراین در خراسان شمالی افتتاح می شود


طرح فولاد اسفراین در خراسان شمالی افتتاح می شود

بجنورد_ ایرنا_ طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین فردا پنجشنبه در قالب طرح های تولیدی و صنعتی ملی با دستور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد.

فرماندار شهرستان اسفراین گفت : طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین دارای ۸ زیرمجموعه با سرمایه گذاری ۹۴ میلیون یورو از سال ۸۶ آغاز شد که در مقطعی از زمان به دلیل تحریم های ظالمانه و مشکلات پولی و بانکی اجرای آن متوقف شد.

مهدی کرامتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : در چند سال گذشته با حل مشکلات اعتباری راه اندازی سایر بخش ادامه یافت و پس از ۱۳ سال آخرین حلقه این طرح در قالب ریخته گری پیوسته با اعتبار ۳۰ میلیون دلار به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد : با بهره برداری از این طرح ظرفیت تولید در این مجتمع صنعتی از ۱۲۰ هزار تن به ۱۸۰ هزار تن افزایش پیدا می کند .

به گفته وی طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در مجموع برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.
مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.
این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان