مسافران نوروزی شهرهای قرمز و نارنجی کرمانشاه را ترک کنند


مسافران نوروزی شهرهای قرمز و نارنجی کرمانشاه را ترک کنند

کرمانشاه - ایرنا - رییس پلیس راه استان کرمانشاه از مسافران نوروزی که در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی استان کرمانشاه حضور دارند خواست هرچه سریعتر این شهرها را ترک کنند تا مشمول جریمه و اعمال قانون نشوند.

سرهنگ «محمد حیدری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا، شهر اسلام آبادغرب در وضعیت قرمز و شهرستان های کرمانشاه و گیلانغرب، سرپل ذهاب، سنقر و کلیایی و کنگاور در وضعیت نارنجی به سر می برند.

وی ادامه داد: بر اساس رنگ بندی جدید اعلام شده هرگونه سفر به این شهرستان ها و یا خروج ساکنان بومی از آنها ممنوع و تخلف از این قانون مشمول جریمه و اعمال قانون خواهد شد.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: مسافران نوروزی که در شهر کرمانشاه و شهرستان های دارای وضعیت قرمز و نارنجی استان حضور دارند لازم است با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت در نظر گرفته شده به شهرهای خود باز گردند.

رییس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: با پایان یافتن این مدت پلیس طبق قانون اقدام و در صورت تردد در شهرهایی با وضعیت قرمز مبلغ یک میلیون تومان و در شهرهای با وضعیت نارنجی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اعمال قانون انجام می گیرد.

وی در پایان ضمن قدردانی از همراهی مردم با پلیس به مردم توصیه کرد تا از ترددهای غیر ضروری خودداری و مسافران نیز در هنگام بازگشت به شهرهای خود با رعایت مقررات ترافیکی در جاده ها تردد کنند.

سه شهرستان دیگر استان کرمانشاه نارنجی شد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، سنقر و کلیایی و کنگاور هم از نظر میزان شیوع ویروس کرونا نارنجی شد.

«مهدی محمدی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: براساس رنگ بندی جدید، شهرستان‌ها اسلام‌آباغرب قرمز و شهرستان‌ های گیلانغرب، کرمانشاه، سرپل ذهاب، سنقر و کلیایی و کنگاور در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی اظهار داشت: شهرستان های پاوه، هرسین و صحنه در وضعیت زرد و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر هم در وضعیت آبی قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود پلاک های غیربومی و خروج پلاک های بومی از شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع است. در شهرهای گروه قرمز و نارنجی و زرد و آبی محدودیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه دارد.

محدودیت‌های جدید کرونایی

ستاد کرونای استان کرمانشاه نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به وضعیت استان، تمام بوستان ها، مراکز تفریحی و تفرجگاه‌های استان در روز طبیعت یا سیزده بدر تعطیل است.

تعطیلی استخرها و باشگاه‌های ورزشی و بازارچه جوانرود تا روز شنبه ۱۴ فروردین از دیگر تصممیات ستاد کرونای استان کرمانشاه است.

براساس اعلام ستاد ملی کرونا، در وضعیت نارنجی یا پرخطر هم سطح شغلی سه و چهار تعطیل است و در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر نیز همه مشاغل به جز موارد ضروری سطح یک تعطیل خواهد بود. در وضعیت زرد یا خطر متوسط فقط سطح شغلی چهار تعطیل خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !