1400 میز خدمت در روستاهای استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود


1400 میز خدمت در روستاهای استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل –ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: این صندوق یک هزار و 400 میز خدمت در روستاها و مناطق عشایری استان برپا می‌کند.

به گزارش ایرنا ، رضا عبداللهی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در روستای شام اسبی اردبیل افزود: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در ماموریتی حساس و خطیر تلاش می‌کند تا حامی تولیدکنندگان و جامعه مولد عشایری و روستایی باشد تا از این بخش حمایت‌های لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: صندوق در حال حاضر در مناطق روستایی و عشایری و در جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به جامعه فرشبافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و گروه‌های دیگر خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند که در سال ۱۴۰۰ نیز حمایت از این کانون‌های تولید و تلاش همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل این حمایت‌ها را در راستای جبهه اقتصاد مقاومتی و تولید مؤثر اعلام کرد و گفت: نهضت توسعه بیمه‌ای در این مناطق ادامه داده خواهد شد.

عبداللهی افزود: در سالی که مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است، میزهای خدمت در مناطق روستایی و عشایری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه‌اندازی خواهد شد تا هموطنان ساکن در این مناطق از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند.

او گفت: در حمایت از بخش تولید امسال طرح توسعه بیمه روستایی و عشایری ادامه خواهد داشت و امیدواریم اهداف مورد نظر را در سال ۱۴۰۰ محقق کنیم.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی ، کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل ۱۸۱ هزار نفر تعریف شده که از این تعداد ۱۴۵ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند و ۳۶ هزار نفر نیز در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر واجد شرایط پوشش بیمه‌ای هستند.

در حال حاضر ۶۵ هزار نفر در استان اردبیل از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استفاده می‌کنند که ضریب پوشش بیمه‌ای در استان ۳۳ درصد و در کشور کمتر از ۲۲ درصد است.

استان اردبیل به طور متوسط ۱۱ درصد بیشتر از ضریب کشوری پوشش بیمه‌ای خود را انجام داده و ۱۲۰ هزار نفر در این استان هنوز از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق