ایلام و دره شهر در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفتند


ایلام و دره شهر در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفتند

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ایلام و دره شهر نیز پس از شهرستان چرداول نارنجی شدند و تعداد شهرستان های نارنجی استان به سه شهر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دهلران و آبدانان در وضعیت قرمز و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند اما با توجه به عدم رعایت پروتکل ها قطعا شاهد تغییر وضعیت کل استان به پرخطر خواهیم شد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۸ ابتلا جدید کرونا در استان شناسایی شده و مجموع مبتلایان به ۲۸ هزار و ۱۸۵ نفر افزایش داشته است.

دکتر کریمیان ادامه داد: ۳۵ بستری جدید ناشی کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و تعداد بستری ها به ۱۳۴ نفر افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تعداد بهبودیافتگان در استان ۲۵ هزار و ۸۶۳ نفر است، گفت: از بستری های جدید ۱۱ نفر مربوط به ایلام، هشت نفر آبدانان، ۶ نفر دهلران، چهار نفر چرداول، سه نفر ایوان، ۲ نفر بدره و یک نفر مربوط به دره شهر است.

وی یادآور شد: از مجموع ۱۳۴ بستری های موجود ۲۷ مورد مربوط به ایلام، ۱۰ مورد ایوان، ۱۰ مورد چرداول، ۸۴ مورد آبدانان، ۱۲ مورد دره‌شهر، ۱۴ مورد دهلران، چهار مورد بدره، چهار مورد ملکشاهی، چهار مورد سیروان و سه مورد نیز مربوط به هلیلان است.

دکتر کریمیان اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شده و تعداد فوتی ها تاکنون ۶۷۴ نفر است.

به گفته وی، دورهمی های خانوادگی، عدم استفاده از ماسک در بیرون منزل، مراسم عروسی و عزا و سایر تجمعات به خصوص در محیط سرپوشیده، صرف غذا در محیط های عمومی سرپوشیده مانند رستوران، تالار و غذاخوری هتل همچنین سفر با وسایل نقیله عمومی به خصوص اتوبوس و قطار از مهمترین عوامل افزایش تعداد مبتلایان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»