وضعیت نامناسب اردوگاه محل نگهداری کودکان مهاجر در تگزاس


وضعیت نامناسب اردوگاه محل نگهداری کودکان مهاجر در تگزاس

خبرگزاری آریا- وضعیت اردوگاه محل نگهداری کودکان مهاجر در ایالت تگزاس آمریکا نامناسب و وخیم است.

وضعیت نامناسب اردوگاه محل نگهداری کودکان مهاجر در تگزاس
خبرگزاری آریا- یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: وضعیت اردوگاه محل نگهداری کودکان مهاجر در ایالت تگزاس آمریکا نامناسب و وخیم است.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای به قلم «میریام جوردن» نوشت: اردوگاه "دونا تگزاس" به کانون اصلی تلاش‌های دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای جذب هزاران تازه وارد جدید از مرز جنوب غربی آمریکا تبدیل شده و کودکان و خانواده‌های مهاجر شانه به شانه روی تشک‌هایی در این اردوگاه که برای 250 نفر طراحی شده و اکنون بیش از 4100 نفر را در خود جای داده است، می‌خوابند.
کودکان کوچک نیز در کنار نوجوانان بزرگ‌تر در یک محوطه بازی در اردوگاه دونا تگزاس نگهداری می‌شوند.
روز سه شنبه برای نخستین بار به گروه کوچکی از خبرنگاران برای مشاهده شرایط در این اردوگاه که مقامات آمریکایی اعتراف کردند در هفته‌های اخیر به علت ورود تعداد زیاد مهاجران غیرقانونی بسیار شلوغ شده است، اجازه ورود داده شد.
«الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای گفت "همانطور که بار‌ها گفته ام، تاسیسات مرزبانی جایی برای کودک نیست. "او گفت ماموران مرزی "به طور شبانه روزی" کار می‌کردند تا کودکان مهاجر را قبل از اینکه در اختیار اعضای خانواده یا سایر حامیان مالی قرار بگیرند، از اردوگاه‌های مرزی شلوغ مانند اردوگاه در دونا خارج و به پناهگاه‌های دولتی منتقل کنند.
«اسکار اسکامیلا» مسئول اجرایی گشت مرزی آمریکا در دره ریو گراند گفت "اگر امکان انتقال کودکان مهاجر به پناهگاه‌های دولتی وجود داشته باشد، برای همه بهتر خواهد بود. "در یک مورد یک جوان 17 ساله مهاجر از یک نوزاد نگهداری می‌کرد. سازه چادر در دونا برای کمک به کاهش فشار بر ایستگاه‌های مرزبانی ساخته شده است، جایی که مهاجران باید قبل از آزادی یا انتقال به سایر سایت‌ها پردازش شوند. اما عکس‌های جدیدی که خبرنگاران آسوشیتدپرس و یک گروه از فیلمبرداران که روز سه شنبه اجازه ورود به آن را پیدا کردند، تصویری تیره و تار از شرایطی را نشان می‌دهد که احتمالاً در طی افزایش شدید تعداد مهاجران بدتر می‌شود و هیچ نشانه‌ای از کاهش یافتن آن وجود ندارد.
در این مقاله آمده است که در حدود 3300 نفر از مهاجرانی که در این سایت اسکان داده شده اند، کودکانی هستند که در ماه‌های اخیر بدون همراه به آمریکا وارد شده اند. هرچند اکثر این تازه وارد‌ها نام و شماره تماس یکی از اعضای خانواده را همراه دارند که امیداورند در آمریکا به آن‌ها محلق شوند، اما مقامات آمریکایی باید آن‌ها را در مرز پردازش و سپس به پناهگاه‌های دولتی منتقل کنند.
نقل و انتقالات از مرز با سرعت ورود مطابقت ندارد –هر روز 500 کودک وارد آمریکا می‌شود- که دو اپراتور پناهگاه در این هفته گفتند این تعداد بی سابقه است.فقط در ماه فوریه، بیش از 9400 خردسال بدون پدر و مادر وارد کشور شدند که تقریباً سه برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
دولت بایدن برای جوانان مهاجر در مراکز همایش در سن دیگو و دالاس، یک استادیوم ورزشی و یک نمایشگاه در سن آنتونیو، یک اردوگاه نفتی سابق در میدلند و در فورت بلیس تگزاس، تسهیلات موقت ایجاد کرده است.اما هنوز در انتقال سریع خردسالان به پناهگاه‌هایی با برنامه‌های آموزشی و فضای تفریحی ناکام بوده است.
طبق اسناد داخلی دولت، بیش از 4000 خردسال بیش از 72 ساعت مجاز طبق قانون فدرال در چنین بازداشتگاه‌هایی گیر کرده بودند.طبق اسناد داخلی، آمریکا در حال حاضر در اردوگاه‌های چادری، امکانات اضطراری و پناهگاه‌ها بیش از 17، 600 تختخواب برای خردسالان دارد. دولت پیش بینی کرده است که تا پایان ماه مه به بیش از 35500 تخت نیاز داشته باشد.
سیستم پناهگاه، که به طور معمول ظرفیت 14000 تختخواب را دارد، پس از شیوع بیماری کووید 19، برای توسعه ظرفیت خود برای نگهداری کودکان دچار مشکل است. بر اساس سندی که نیویورک تایمز به دست آورده است، دولت تقریباً روزانه 250 خردسال را در اختیار حامیان مالی، سازمان‌ها و خانه‌های نگهداری قرار می‌دهد.
در حال حاضر بیش از 12000 کودک مهاجر در پناهگاه‌های دولتی هستند. 5، 160 نفر دیگر در مراکز پردازش گشت مرز مانند دونا گرفتار هستند، زیرا تخت خالی برای جای دادن همه آن‌ها وجود ندارد.هر روز 250 تا 300 کودک وارد مرکز نگهداری مرزی دونا می‌شوند، ولی تعداد کمتری از این مرکز خارج می‌شوند.گشت مرزی آمریکا این کودکان را برای ویروس کرونا آزمایش نمی‌کند مگر آن که علائمی داشته باشند. اسکامیلا گفت که 14 درصد از کودکان هنگام انتقال به پناهگاه‌ها جواب آزمایش مثبت داشته اند.
به طور متوسط خردسالان قبل از انتقال به پناهگاه 133 ساعت را در این مرکز می‌گذراندند. در این میان 39 نفر حداقل 15 روز در آنجا بوده اند. یک کودک 20 روز در این مرکز چادری بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان