جدال بر سر یک حلب روغن/ توزیع خودرویی روغن جامد در خوسف!


جدال بر سر یک حلب روغن/ توزیع خودرویی روغن جامد در خوسف!

کمبود و یا کیمیا شدن روغن خوراکی در کشور، استان و شهرستان خوسف سبب تشکیل صفوفی از مردم در سایه کرونا شده است، این صفوف در هم تنیده و چسبیده جدالی بر سر دریافت یک قوطی حلبی روغن به وجود است که اگر نظارتی صورت نگیرد سبب اوج گیری مجدد کرونا خواهد شد.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: کمبود و یا کیمیا شدن روغن خوراکی در کشور، استان و شهرستان خوسف سبب تشکیل صفوفی از مردم در سایه کرونا شده است، این صفوف در هم تنیده و چسبیده جدالی بر سر دریافت یک قوطی حلبی روغن به وجود است که اگر نظارتی صورت نگیرد سبب اوج گیری مجدد کرونا خواهد شد.

مردم شهرستان خوسف (10 فروردین) در صفوف بهم چسبیده و در هم تنیده از ساعات اولیه صبح برای دریافت روغن نباتی بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی در انتظار دریافت یک حلب روغن نباتی بودند.

جدال بر سر یک حلب روغن/ توزیع خودرویی روغن جامد در خوسف!

گزارشات میدانی خبرنگار شبستان حاکی از آن است که مردم اعتراض داشتند که چرا توزیع باید توسط خودرو آن هم در خیابان های شلوغ شهر توزیع شود، اینکه شماره کد ملی افراد ثبت نمی شود، دلیل تجمع شده است، چرا که برخی خانواده ها دو یا سه بار هم روغن تحویل گرفته اند یا افرادی از روستاها و شهرهای مختلف در این صف حضور دارند.

خانمی که بدون ماسک در صف روغن ایستاده است به خبرنگار شبستان می گوید: بدون ماسک نمی توانم نفس بکشم، کرونایی نیست! از صبح در صف دریافت روغن ایستاده ام اما چون مردم از روستاهای اطراف برای دریافت روغن آمده اند تجمع شده است.

وی با گلایه از نحوه توزیع روغن جامد در شهرستان خوسف می گوید: سهمیه روغن روستاها باید در محل روستا و توسط دهیاری و یا شرکت های تعاونی توزیع می شد، اما این روش توزیع درست نیست.

پیرمرد و پیرزنی هم در انتهای صف روغن ایستاده اند به خبرنگار شبستان می گویند: برای یک روغن مردم را بیچاره کرده اند، اسمم را نوشته اند اما از کرونا می ترسیم و عقب تر ایستاده ایم، اما بیزاریم و روغنی نمی خواهیم و عازم خانه شدند.

بصیرانی مقدم با اعتراض اینکه چرا روغن مورد نیاز روستائیان را تحویل شرکت تعاونی نمی دهند، عنوان می کند: مردم از ساعت 6 صبح صف تحویل روغن تشکیل داده اند، مسئولین برنامه درستی برای توزیع نچیده اند؛ چراکه افراد چندین بار روغن می گیرند من شاهدم که دو نفر دو بار روغن گرفته است.

وی ادامه می دهد: یکی نیست به تعزیرات زنگ بزند تا نظارت کنند، سهمیه روغن خوسف اگر به درستی توزیع می شد مردم راضی بودند اما این روش توزیع درستی نیست و بیشتر سبب نارضایتی می شود، معلوم نیست چقدر روغن توزیع و یا انبار می شود.

جدال بر سر یک حلب روغن/ توزیع خودرویی روغن جامد در خوسف!

بصیرانی مقدم با اعتراض شدید بیان می کند: مردم بیکار نیستند که هر روز در صف توزیع کالاهای اساسی ساعت ها منتظر شوند، دولت باید با توجه به شیوع بیماری کرونا به فکر مردم باشد نه اسباب زحمت مردم را ایجاد کند.

وی می گوید: باید شماره کارت ملی افراد ثبت شود تا هر فردی دو بار روغن دریافت نکند، در این محل کارت ملی دریافت می شود اما جایی ثبت نمی شود به همین دلیل افرادی هستند که برای بار دوم و یا سوم مراجعه می کنند.

فرد دیگری که برای تحویل روغن در جمع حاضر بود به خبرنگار شبستان می گوید: در سه فروشگاه خوسف سه روز روغن به شیوه نادرستی توزیع می شود، ادارهع صنعت و معدن باید برنامه ریزی کند و با به کار گیری دو نفر نیرو، از تجمع و ازدحام افراد جلوگیری کند تا مردم هم راحت تر به هدف خودشان برسند.

یک خانم روستایی هم که برای تحویل روغن آمده بود، بیان می کند: توزیع روغن باید در روستاها هم انجام شود نه اینکه در شهر که همه امکانات فراهم است، من از راه دور برای دریافت یک حلب روغن آمده ام اما با این ازدحام فکر نمی کنم روغنی به من برسد، هیچ جای ایران اینگونه روغن توزیع نمی کنند.

توزیع ۴ هزار حلب روغن نباتی در خوسف

«علیرضا اکبری» رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوسف که برای بازدید از تجمع در جمع مردم حضور و سعی در ایجاد نظم و صف و ایجاد فاصله اجتماعی داشت به خبرنگار شبستان می گوید: سه روز است که روغن های 4.5 کیلویی و پنج کیلوگرم توزیع می کنیم؛ برای روستاهایی همانند قلعه زری، ماژان، خور روغن فرستاده ایم اما حجم جمعیت زیاد شده چراکه روستائیان هم در صف هستند.

جدال بر سر یک حلب روغن/ توزیع خودرویی روغن جامد در خوسف!

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوسف با بیان اینکه برای جلوگیری از تجمع مردم چهار مرکز عرضه روغن در شهر خوسف در نظر گرفته شده است، می افزاید: بر اساس آمار جمعیتی شهرستان، 19 تن و 140 کیلوگرم روغن (حدود 4 هزار حلب روغن) در حال توزیع است.

اکبری با بیان اینکه روغن جامد روغن مناسبی برای مصرف خانوارها نیست، عنوان می کند: اما مردم استان خراسان جنوبی و شهرستان خوسف علاقه مند به مصرف روغن جامد هستند که در سایه کمبودها مشکلاتی ایجاد شده، همچنین می توان گفت روغن مایع هم نسبتا در شهرستان موجود است.

مردم برای تحویل روغن همراهی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند

«محمدعلی آخوندی»، فرماندار خوسف هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در خصوص تجمع مردم در صف های روغن نباتی اظهار می کند: من بازدیدی از محل تجمع مردم برای تحویل روغن داشته ام و فوری با رئیس صنعت و معدن خوسف تماس گرفتم تا مردم فاصله ها را رعایت کنند و ماسک توزیع شود، اما چون جمعیت عظیمی جمع شده اند مدیریت کار را سخت کرده است؛ همچنین مردم هم همراهی نمی کنند.

فرماندار خوسف در پاسخ به این سوال که چرا توزیع روغن توسط خودرو انجام می شود، بیان می کند: پیش از این توزیع درب مغازه انجام می شد و همین مشکل وجود داشت اما این بد است که مردم حتی ماسک استفاده نمی کنند، طبق قانون ما اجازه نداریم به کسی که ماسک نزده خدمات ارائه کنیم باید دستگاه های نظارتی بیشتر نظارت داشته باشند.

جدال بر سر یک حلب روغن/ توزیع خودرویی روغن جامد در خوسف!

آخوندی تصریح می کند: دو برابر سهمیه روغن جذب شده و بیشتر از سهمیه روغن توزیع می شود، اما مردم علاقه مند به مصرف توزیع روغن جامد هستند و اینکه مردم هم رعایت نمی کنند بر مشکل افزوده است.

آغاز توزیع اینترنتی روغن جامد در استان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از آغاز توزیع اینترنتی روغن جامد در استان خبر داد.

الیاس جویبان با اعلام این خبر افزود: عرضه روغن جامد با توجه به شرایط کنونی، از طریق فروشگاه اینترنتی هایپر آنلاین به آدرس http://hyperonline724.ir در مرکز استان صورت می گیرد.

جویبان ادامه داد: روغن جامد در حلب های 4 و نیم کیلویی و 5 کیلویی عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به قیمت مصوب تعیین شده برای مصرف کنندگان اظهار کرد: روغن جامد 4 و نیم کیلویی با قیمت مصرف کننده 62 هزار تومان و روغن جامد 5 کیلویی با قیمت مصرف کننده 70 هزار تومان تنها به صورت فروش اینترنتی عرضه می گردد.

گفتنی است شهرستان خوسف در وضعیت آبی کرونا است که با تشکیل و تجمع زیاد مردم در صف های مرغ و روغن باید منتظر اوج گیری کرونا باشیم.

پیشنهاد می شود با توجه به علاقه مندی مردم خراسان جنوبی به مصرف روغن جامد سهمیه بیشتری به این استان تعلق گیرد، همچنین برای جلوگیری از تجمع مردم باید توزیع روغن با اطلاع رسانی دقیق قبلی، از طریق چندین فروشگاه سطح شهر و با ارائه کارت ملی صورت می گرفت و یا اینکه عاملین توزیع می توانستند روغن را در روستا هم توزیع کنند تا روستائیان برای دریافت یک حلب روغن در صف های طویل روغن تجمع نکنند.

توزیع اقلام اساسی بهتر بود قبل از ایام عید نیز انجام می شد تا شاهد وجود افرادی از شهرهای مختلف در صف روغن شهرستان نبودیم.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس