رشد 40 درصدی جذب سرمایه‌ در شهرک‌های صنعتی قزوین در سایه حمایت‌ دولت


رشد 40 درصدی جذب سرمایه‌ در شهرک‌های صنعتی قزوین در سایه حمایت‌ دولت

قزوین - ایرنا - در سایه برنامه ریزی و حمایت‌های دولت از جمله ایجاد زیرساخت های مناسب و ارایه مشوق ها و تسهیلات مورد نیاز، در هشت سال گذشته جذب سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین 40 درصد نسبت به دوره قبل از آن رشد یافته است.

به گزارش ایرنا، استان قزوین دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است که با تجهیز آنها به زیرساخت های مختلف با استفاده از اعتبارات دولتی، این مکان ها مهیای پذیرش و حضور سرمایه گذاران بخش صنعت شده است.

در هشت سال گذشته بواسطه حمایت های دولت از سرمایه گذاران با ارایه تسهیلات، مشوق ها و زمین ارزان قیمت به شکل اقساطی و تقویت زیرساخت ها با وجود مشکلاتی چون تحریم ها شاهد رشد قابل توجه سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین بوده ایم به طوری که قطار سرمایه گذاری صنعتی در این استان طی این دوره هر ساله شتابان تر و با سرعت بیشتری نسبت به قبل به حرکت خود ادامه داده است.

هم اکنون نزدیک به یک هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین پروانه بهره برداری دارند که با تکمیل طرح های در دست اجرا و بهره برداری از آنها این رقم به هزار و ۶۰۰ مورد افزایش خواهد یافت.

در این گزارش در مصاحبه با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین نگاهی به اقدامات و دستاوردهای کسب شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در دوران دولت تدبیر و امید می پردازیم.

رشد 40 درصدی جذب سرمایه‌ در شهرک‌های صنعتی قزوین در سایه حمایت‌ دولت

جذب ۷۵۰ سرمایه گذار در شهرک های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیب صعودی سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان طی سال های اخیر، گفت: در دولت تدبیر و امید ۷۵۰ سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین جذب شده اند که این رقم نسبت به در دوره گذشته رشد ۴۰ درصدی داشته است.

حمیدرضا خانپور افزود: باید اذعان کرد رشد سرمایه گذار بدون حمایت های دولت از سرمایه گذاران و ایجاد زیرساخت های مناسب در شهرک ها و نواحی صنعتی میسر نبود.

این مسوول با بیان اینکه به لحاظ ریالی نیز شاهد رشد ۳۵۹ درصدی سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین بوده ایم،افزود: میزان سرمایه گذاری سرمایه گذاران شهرک های صنعتی استان در دولت تدبیر و امید حدود ۹۳ هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در دوره گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: رشد جذب سرمایه گذار در شهرک های صنعتی استان قزوین و رکوردشکنی جذب سرمایه گذار در سال جهش تولید در شرایطی رقم خورد که میهن اسلامی ما تحت شدید ترین تحریم های ظالمانه قرار داشت.

رشد 40 درصدی جذب سرمایه‌ در شهرک‌های صنعتی قزوین در سایه حمایت‌ دولت

هزینه کرد ۳۰۰ میلیارد تومانی برای زیرساخت شهرک های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین همچنین گفت: با هدف ایجاد بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار طی هشت سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان صرف ایجاد و توسعه زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین از اعتبارات دولتی و درآمدهای این شرکت هزینه شده است.

این مسوول ادامه داد: در کنار ساخت و ساز واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین از سوی سرمایه گذارانی که به آنها زمین واگذار شده است، ساخت و ساز و ایجاد زیرساخت در این مکان ها نیز از سوی شرکت شهرک های صنعتی در این سال ها هیچ گاه متوقف نشده است.

خانپور افزود: انتقال آب، برق و گاز، خیابان کشی و ساخت تصفیه خانه از جمله فعالیت های عمرانی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین به شمار می رود.

این مسوول گفت: با پیگیری های انجام شده و با هدف جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه شهرک های صنعتی تقاضا پذیر از جمله توسعه ۳۰۰ هکتاری شهرک صنعتی کاسپین نیز مصوب شد.

رشد 40 درصدی جذب سرمایه‌ در شهرک‌های صنعتی قزوین در سایه حمایت‌ دولت

ایجاد ۱۰ هزار شغل در شهرک های صنعتی استان قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری های به بار نشسته در شهرک ها و نواحی صنعتی استان برای بیش از ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

وی ادامه داد: ۳۵ درصد اشتغال موجود در شهرک های صنعتی استان قزوین در دولت یازدهم و دوازدهم محقق شده است.

این مسوول همچنین یادآور شد: میزان اشتغالزایی غیرمستقیم نیز ۳ تا ۴ برابر این رقم بوده است.

خانپور یادآور شد: با تکمیل و بهره برداری از طرح های در دست اجرا در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین، در آینده نه چندان دور شاهد ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید و همچنین ۴۰ هزار شغل غیرمستقیم خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۰۰ طرح تولیدی در دست اجرا در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در مرحله نصب سوله و ماشین آلات قرار دارند که تعداد طرح های در دست ماشین آلات و در آستانه بهره برداری بیش از ۵۰ مورد است.

رشد 40 درصدی جذب سرمایه‌ در شهرک‌های صنعتی قزوین در سایه حمایت‌ دولت

رشد بیش از ۲ برابری واگذاری زمین به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین به سرمایه گذاران در دولت تدبیر و امید ۸۳۰ هکتار بوده است،افزود: این رقم در دولت گذشته ۳۸۸ هکتار بوده است.

وی با اشاره به نقش دولت در حمایت از تولید و سرمایه گذاری، اظهار داشت: اراضی موجود در شهرک ها و نواخی صنعتی به زیرساخت های مناسب و امکاناتی شامل آب، برق و گاز، فضای سبز و در صورت لزوم تصفیه خانه مجهز هستند در صورتی که اگر سرمایه گذاران بخواهند به تنهایی اقدام به تامین این زیرساخت ها کنند هزینه های تولید سرسام آور می شود و بسیاری امکان سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه تولید را پیدا نمی کنند.

این مسوول گفت: با سرمایه گذاری دولت در زمینه ایجاد زیرساخت در اراضی شهرک ها و نواخی صنعتی امروز در نقاط مختلف استان قزوین بسته به موقعیت و استعداد تقریبا هر منطقه دارای یک شهر یا یک ناحیه صنعتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا