230 هزار متر مربع به فضاهای ورزشی خراسان جنوبی افزوده شد


230 هزار متر مربع به فضاهای ورزشی خراسان جنوبی افزوده شد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در طول هشت سال خدمت دولت تدبیر و امید 230 هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومان به فضاهای ورزشی استان افزوده شده که ارزش روز این سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان است.

حسن عزیزی، شامگاه چهارشنبه ۱۱ فروردین در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار شد، اظهار کرد: سال ۹۹ به رغم همه تحریم‌های ظالمانه، مشکلات درآمدی دولت و شیوع کرونا ۳۰ پروژه ورزشی شامل هفت سالن چند منظوره ورزشی، یک استخر سرپوشیده ورزشی و ۲۲ زمین چمن مصنوعی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سرانه فضای ورزشی استان از ۲۰ سانتیمتر مربع در قبل از دولت تدبیر و امید به ۴۸ سانتیمتر مربع در زمان حاضر افزایش یافته است و قریب ۱.۵ برابر افزایش سرانه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۱ هزار متر مربع در سال گذشته به فضای ورزشی استان با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان افزوده شد، تصریح کرد: در طلیعه بهار ۱۴۰۰ و در سفر وزیر ورزش و جوانان، ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۱ پروژه هم با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد تومان در این سفر کلنگ‌زنی می‌شود.

عزیزی با اشاره به تجهیز خانه‌های ورزشی روستایی گفت: با همت دولت تدبیر و امید ۳۶۸ خانه ورزشی روستایی در استان تجهیز شد و تجهیز ۲۵ خانه ورزش روستایی هم در همین مقطع انجام خواهد شد.

وی افزود: هفته دولت امسال ۱۳ پروژه چمن مصنوعی از محل اعتبارات نفت و با مشارکت بنیادهای انقلابی در شهرستان‌های درمیان، نهبندان و سربیشه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: زیرکوه شهرستانی با استعداد و جوان است که اگر کمی در زمینه ارتقای زیرساخت‌های ورزشی توجه شود، نقش موثری در مهاجرت معکوس و درخشش استعدادهای ورزشی دارد.

عزیزی با بیان اینکه پنج سالن ورزشی سرپوشیده، پنج سالن چمن مصنوعی و یک گود باستانی در شهرستان زیرکوه داریم اظهار کرد: برخی از سالن‌هایی که در گذشته احداث شده، سالن‌های استانداردی نیست.

وی افزود: در راستای مصوبات سفر استاندار پیشین خراسان جنوبی عملیات اجرایی سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری شهر حاجی‌آباد زیرکوه با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان آغاز شد که در زمینه تکمیل این سالن ورزشی نیازمند حمایت وزارتخانه هستیم.

محمدحسین عربشاهی، فرماندار زیرکوه نیز در این نشست گفت: شهرستان زیرکوه ظرفیت بالقوه‌ای در زمینه گردشگر ورزشی دارد و ارتفاعات و صعب العبوری شاسکوه در زمینه کوهنوردی و کویر همت آباد در زمینه پیست موتورسواری دارای ظرفیت مطلوبی است.

وی با بیان اینکه دو سوم جمعیت ۴۲ هزار نفری شهرستان عشایر هستند، یادآور شد: تاکنون ۱۴ پروژه زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان زیرکوه انجام شده و احداث سالن ورزشی در شهر حاجی‌آباد (مرکز شهرستان زیرکوه) با هفت هزار نفر جمعیت از نیازمندی‌ها است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند