شمار بستری‌ کرونایی‌های منطقه کاشان به 157 نفر رسید


شمار بستری‌ کرونایی‌های منطقه کاشان به 157 نفر رسید

کاشان - ایرنا - مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار کرونایی‌های بستری شده در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با افزایش قابل توجه 42 نفر در 24 ساعت گذشته، به 157 نفر رسید.

مریم امیدی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ۴۲ کرونایی بستری شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ نفر از کاشان و ۶ نفر از توابع این شهرستان و یک نفر از بادرود با سن سه تا ۸۸ سال و یک نفر از آران و بیدگل با سن ۳۳ سال هستند.

به گفته وی، از مجموع کرونایی‌های بستری شده نیز ۱۴۹ بیمار در کاشان و هشت نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار موارد بستری بیماران کویید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی این منطقه را ۱۸ نفر اعلام و اضافه کرد: ۱۶ نفر از بیماران در کاشان ۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

به گزارش ایرنا، شمار بستری کرونایی‌ها در منطقه کاشان تا چندی پیش به طور میانگین روزانه افزون بر ۶۰ نفر بود که در چند روز اخیر به افزون بر ۱۰۰ مورد رسید و امروز با افزایش قابل توجه، ۱۵۷ مورد ثبت شد که حاکی از روند رو به رشد شیوع این ویروس در منطقه است.

ثبت ۱۱۸ مورد جدید کرونا در منطقه کاشان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۱۱۸ مورد جدید به ۱۵ هزار و ۸۲۰ نفر رسید.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیمار فوت شده به دلیل کووید ۱۹ در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ثبت نشد.

امیدی افزود: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۴۸ هزار و ۲۱۴ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

به گفته وی، در این مدت، ۹ هزار و ۹۵ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

مهدی دلاوری معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز پریروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه شمار کرونای انگلیسی در این منطقه رو به افزایش است، گفت: با توجه به گردش این نوع از ویروس کرونا در منطقه کاشان، به احتمال زیاد در روزهای آینده ویروس کرونای انگلیسی در منطقه غالب شود.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل زرد است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا