مخالفت با کمپین جان سیاهان اهمیت دارد / بازیکنان لهستان در ومبلی زانو نزدند! (عکس)


مخالفت با کمپین  جان سیاهان اهمیت دارد /  بازیکنان لهستان در ومبلی زانو نزدند! (عکس)

بازیکنان تیم ملی لهستان شب گذشته عادت معمول برای زانو زدن در ابتدای بازی و پیوستن به کمپین «جان سیاهان اهمیت دارد» را انجام دادند.

به گزارش "ورزش سه"، این کمپینی است که پس از مرک جورج فلوید در ایالات متحده توسط کولین کاپرنیک ستاره آمریکایی در لحظه خواندن سرود ملی این کشور انجام شد و بعد خیلی زود به جای جای جهان رسید و حالا در لیگ برتر انگلیس نیز به صورت مداوم انجام می‌شود اما لهستانی ها ترجیح دادند که به این کمپین ملحق نشوند و اعتراض خود را طور دیگری به جهان نشان دهند.

در شرایطی که شب گذشته و پیش از شروع بازی انگلیس - لهستان، بازیکنان تیم میزبان زانو زده بودند، لهستانی‌ها به لوگوی یوفا روی سرشانه خود اشاره کردند؛ جایی که به اعتقاد آن ها «نه فقط جان سیاهپوستان، بلکه جان و حقوق تمام انسان های دنیا اهمیت» دارد.

مخالفت با کمپین "جان سیاهان اهمیت دارد"/  بازیکنان لهستان در ومبلی زانو نزدند! (عکس)

یک روز پیش از انجام مسابقه، در توییتر لهستانی ها کمپین «ما زانو نمی‌زنیم» را به ترند یک تبدیل کردند. یکی از آن‌ها بازیکنان تیم ملی انگلستان را به «اختلالات روانی» متهم کرد و دیگری نوشت: «وقتی جان سفید پوستان به خطر می‌افتد یا آن‌ها شکنجه و کشته می‌شوند، کسی زانو نمی‌زند.»

زبیگنیف بونیک ستاره سابق آاس رم که حالا به ریاست فدراسیون فوتبال لهستان رسیده، نیز در این باره اظهار نظر کرد و گفت: «این اقدامات پوپولیستی هستند و اهمیتی ندارد. حتی بعضی مواقع بازیکنانی که زانو می‌زنند، اصلا علت این موضوع را نمی‌دانند و فقط تقلید می‌کنند.»

رییس فدراسیون فوتبال لهستان همچنین پس از حملات تروریستی در اروپا توییت کرده بود: «ما با یک دقیقه سکوت نمی‌توانیم از جان خود محافظت کنیم.» به نظر می‌رسد دیدگاه جدید او نیز در راستای قبلی ها باشد.

مخالفت با کمپین "جان سیاهان اهمیت دارد"/  بازیکنان لهستان در ومبلی زانو نزدند! (عکس)

این در حالی است که تیم ملی لهستان شش بازیکن شاغل در لیگ جزیره دارد؛ جکوب مودر، (برایتون)، میشل هلیک (بارنزلی)، جان بدنارک (ساوتهمپتون)، لوکاس فابیانسکی (وستهام)، کمیل گروسکی (وست بروم ویچ) و کمیل جوزویاک (دربی کانتی). باید دید که آن ها پس از این بازی در بازی های لیگ برتر چه اقدامی را خواهند داشت.

نکته جالب این که بازیکنان تیم ملی جمهوری چک نیز در بازی با کوزوو ترجیح دادند که به کمپین «جان سیاهان اهمیت دارد» ملحق نشوند و مثل بازیکنان لهستان، به لوگوی یوفا اشاره کنند. برخی طرفداران فوتبال در جمهوری چک، این کمپین را متعلق به گروه های چپ گرا دانسته بودند و درخواست داشتند تا بازیکنان تیم ملی کشورشان به آن نپیوندند؛ موضوعی که با پاسخ مثبت بازیکنان مواجه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...