مایکروسافت 120 هزار دستگاه هدست هولولنز به ارتش آمریکا می‌دهد


مایکروسافت 120 هزار دستگاه هدست هولولنز به ارتش آمریکا می‌دهد

مایکروسافت برنده‌ی قراردادی به ارزش 21٫88 میلیارد دلار شده است که به‌موجب آن باید 120 هزار دستگاه هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز در دسترس ارتش ایالات متحده قرار بدهد.

مایکروسافت به‌تازگی موفق به ثبت قراردادی شده است تا هدست‌های هولولنز را در اختیار ارتش ایالات متحده قرار بدهد. مدت قرارداد مایکروسافت و ارتش آمریکا به ‌مدت ۱۰ سال است و ارزش آن به حداکثر ۲۱٫۸۸ میلیارد دلار می‌رسد. به‌ گزارش ورج، مایکروسافت موظف است ۱۲۰ هزار دستگاه هدست برای ارتش آمریکا تأمین کند.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۸ تاکنون همکاری نزدیکی با ارتش آمریکا دارد و سربازان آمریکایی مشغول آزمایش هدست‌های مبتنی ‌بر سیستم یکپارچه‌ی تقویت توانایی بصری (IVAS) در دو سال اخیر بوده‌اند. این دستگاه‌ها دارای حسگر پروضوح دید در شب و حرارتی مخصوصی هستند که در قالب صفحه‌نمایشی هدآپ در دسترس قرار می‌گیرد.

بر اساس بیانیه‌ی ارتش ایالات متحده، این سیستم از فناوری واقعیت افزوده و یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا «محیط آزمایشی واقعیت ترکیبی واقع‌گرایانه‌ای» برای نیروهای مبارزه از نزدیک ایالات متحده ارائه بدهد تا پیش از هرگونه درگیری، در محیطی مجازی تمرین کنند.

ارتش آمریکا مدتی پیش نشان داد که چگونه مدلی جدیدتر و بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش هدآپش می‌تواند به اپراتورهای خودروهای زرهی امکان بدهد درون خودروی زرهی برادلی را ببینند. مدل اولیه‌ی سیستم ارتش آمریکا به ‌دلیل داشتن حسگر ضعیف و عملکرد نه‌چندان خوب GPS مورد انتقاد قرار گرفت و به ‌نظر می‌رسد طراحی اکنون تغییر کرده است.

مایکروسافت 120 هزار دستگاه هدست هولولنز به ارتش آمریکا می‌دهد

مایکروسافت ابتدا سال ۲۰۱۸ در مناقصه‌ای به ارزش ۴۷۹ میلیون دلار برنده شد تا مدلی از هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز را به سربازان آمریکایی ارائه بدهد. شماری از کارمندان مایکروسافت با این اقدام مخالفت جدی کردند که در نتیجه‌ی انتقادات، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، بیانیه‌ای صادر کرد. البته مخالفت‌ها باعث نشدند مایکروسافت و وزارت دفاع ایالات متحده به همکاری خود برای تولید هدست پایان بدهند.

الکس کیپمن، خالق هولولنز مایکروسافت، می‌گوید این شرکت در دو سال اخیر همکاری نزدیکی با ارتش آمریکا داشته و توانسته است طراحی متمرکز بر سربازان را به‌منظور تسریع فرایند تولید پروتوتایپ روی کار بیاورد. طبق گفته‌ی کیپمن، مایکروسافت ابزارها و توانایی‌هایی به سربازان برای انجام مأموریت ارائه می‌دهد.

از زمان عرضه‌ی دومین مدل در سال ۲۰۱۹، هدست واقعیت ترکیبی هولولنز مایکروسافت تغییر چندانی به خود ندیده است. مایکروسافت همواره تلاش کرده است به‌تدریج بخش نرم‌افزاری هولولنز را در کنار پشتیبانی از ژست‌های حرکتی بهبود بدهد. مدتی پیش پشتیبانی از هولولنز به سیستم جدید مایکروسافت مِش اضافه شد. مایکروسافت با سرویس جاه‌طلبانه‌ی مش قصد دارد آینده‌ی تماس ویدئویی را خلق کند.

موج اولیه‌ی هدست‌های واقعیت افزوده و هدست‌های مشابه نظیر هولولنز، گوگل گلس و Snapchat Spectacles با موفقیت چندانی همراه نشد؛ اما به‌ نظر می‌رسد شرایط کم‌کم در حال تغییر کردن است. بر اساس شایعه‌ها، تقریبا یک‌پنجم از کارمندان فیسبوک مشغول کار روی فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هستند، اپل مدیر پیشین بخش سخت‌افزار را به ناظر تیم واقعیت افزوده و واقعیت مجازی منصوب کرد و سامسونگ، اسنپ، کوالکام و شرکت‌های دیگر طی چند وقت اخیر پروتوتایپ‌های بیشتری به ‌نمایش گذاشته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس