مدیر محبوب باشگاه پرسپولیس شاکی از بحران ها : از مشکلات خسته شده ام !


مدیر محبوب باشگاه پرسپولیس شاکی از بحران ها : از مشکلات خسته شده ام !

ابراهیم شکوری ، مدیر اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت : از مشکلات و سختی ها در پرسپولیس خسته شده ام اما هرگز از انتخابم پشیمان نخواهم شد. نوشته مدیر محبوب باشگاه پرسپولیس شاکی از بحران ها : از مشکلات خسته شده ام ! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

مدیر محبوب باشگاه پرسپولیس شاکی از بحران ها : از مشکلات خسته شده ام !

ابراهیم شکوری : از مشکلات و سختی ها در پرسپولیس خسته شده ام اما پشیمان نشدم
نویسنده : پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۷:۰۰
مدیر محبوب باشگاه پرسپولیس شاکی از بحران ها : از مشکلات خسته شده ام !

ابراهیم شکوری ، مدیر اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت : از مشکلات و سختی ها در پرسپولیس خسته شده ام اما هرگز از انتخابم پشیمان نخواهم شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ابراهیم شکوری در گفت‌وگوی نوروزی درخصوص مسائل زیادی حول محور باشگاه پرسپولیس صحبت کرد.

صحبت های ویژه شکوری در زیر آمده است:

– پرسپولیس در سال ۹۹ یکی از پر اتفاقات‌ترین سال‌های خود را پشت سرگذاشت. از سایه روشن‌های اتفاقات این سال بگویید!

همان طور که اشاره کردید پرسپولیس امسال، سال پر خبری را پشت سر گذاشت و اتفاقات زیادی در این سال برای این تیم و باشگاه رقم خورد. پرسپولیس در این سال با وجود تمام اتفاقات از جمله جدایی چند بازیکن اصلی و تاثیرگذارش توانست مسیرش را ادامه دهد و فکر می کنم با وجود افت و خیزهای موجود، از نظر فوتبالی شرایط خوبی داشتیم. البته اگر کمی خوش شانس بودیم با قهرمانی در آسیا موفقیت فوتبالی مان در این سال تکمیل می شد اما در نهایت قهرمانی در لیگ برتر و نایب قهرمانی در آسیا اتفاقات خوشحال کننده ای بود که برای همه ما و هواداران رقم خورد.

– ولی از دست دادن علی انصاریان و مهرداد میناوند کام همه ما را تلخ کرد!

دقیقا همین طور است. مهرداد میناوند و علی انصاریان از دوستان خوب من و ستاره های پرسپولیس بودند که فوت شان واقعا تلخ و شوکه کننده بود. خدا روح شان را شاد کنند. اگرچه این دو عزیز را دیگر در کنارمان نمی بینیم اما یاد و خاطرات خوبی را که برای همه ما رقم زده اند، هیچ گاه از ذهن مان بیرون نخواهد رفت.

– سال ۹۹ برای مدافع سابق پرسپولیس و مدیر فعلی این باشگاه چگونه بود؟

در مجموع شرایط مدیریتی در باشگاه پرسپولیس، شرایطی خاص و ویژه است. با این همه بدهی و ساختار غیرحرفه ای که در باشگاه حاکم بود، کار سخت و بسیار زمان بر بود. در دوران بازی ۲ ساعت تمرین می کردیم و ۵-۴ ساعت ریکاوری داشتیم اما در بحث مدیریت روزهایی پیش می آید که تا ۱۸-۱۷ ساعت کار می کنیم و زمان زیادی را به کارهای باشگاه اختصاص می دهیم اما با وجود فشار کار، وقتی می بینیم هواداران از اتفاقات خوب برای پرسپولیس خوشحال و راضی هستند، خستگی مان به در می شود. در نهایت امیدوارم این تلاش ها با حمایت هواداران منجر به رقم خوردن اتفاقات خوب و تاریخی برای پرسپولیس شود.

– با اشاره به بخشی از مشکلات و فشارها، برای‌تان پیش آمده که از قبول این مسئولیت در پرسپولیس پشیمان شوید؟

زمان های پیش می آمد که خسته شوم اما پشیمان نه. مسئولیتی مثل کار در پرسپولیس، کار سختی است و ما میراث دار ارثی هستیم که از نظر مالی، سیستمی و ساختاری با مشکلات زیادی روبرو بوده و این موضوع شرایط سختی را ایجاد کرده ولی هیچ گاه از این مشکلات و سختی ها ناامید نشدم. تمام تلاش من و سایر مدیران پرسپولیس این است که تلاش کنیم زمانی که از این باشگاه رفتیم، ارث بدی را برای نفرات بعدی به جا نگذاریم و آینده ها از ما به نیکی یاد کنند.

– در طول فصل جزو محدود نفراتی بودید که بازی‌های پرسپولیس را از نزدیک تماشا کردید. از شرایط خاص حاکم در استادیوم‌ها بدون هواداران بگویید.

واقعا سکوهای خالی برای تیمی مثل پرسپولیس که به عنوان تیم هوادار محور است و با هواداران پرتعداد و پرشورش در سطح آسیا و حتی دنیا مطرح است، غیبت هواداران شرایط سختی را برای همه ما رقم زد. لذت دیدن و حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در استادیوم ها به خصوص استادیوم آزادی اصلا قابل توصیف نیست. البته پرسپولیس در این شرایط هم توانست در نتیجه گیری موفق عمل کند. امیدوارم پرسپولیس بتواند در سال جدید امکان استفاده از هواداران را در ورزشگاه ها داشته باشیم و بتوانیم از قدرت اصلی مان استفاده کنیم.

– در سال ۱۳۹۹ چه اتفاقی در پرسپولیس برای‌تان خوشایند بود؟

ما در حالی به فینال آسیا رسیدیم به ناحق جام را از دست دادیم. با این وجود توانستیم پس از این بازی و در شرایطی که با مشکلات عجیب و غریب روبرو بودیم، به روزهای خوب بازگردیم. این در حالی بود که شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که بتوانیم با تمام حواشی و مشکلات و پرونده های عجیب و غریب و پنجره های بسته به روزهای خوب مان بازگردیم اما خدا را شکر توانستیم با صبر و تلاش و به پشتوانه هواداران و خریدهای خوبی که داشتیم، عملکردی را داشته باشیم که هواداران از ما راضی باشند و این موضوع بهترین پاداش و بهترین اتفاق خوب برای ما محسوب می شد.

– در لابه لای صحبت‌هایتان درمورد پرونده‌های ریز و درشت پرسپولیس صحبت کردید. کدام یکی از این پرونده‌ها شما را بیشتر اذیت کرد و تحت فشار قرار داد؟

به نظرم پرونده بودیمیر یک پرونده نفس‌گیر برای همه ما بود. باید مبلغی حدود ۱۵-۱۶ میلیارد را به او پرداخت می کردیم، پولی که واقعا حق این بازیکن نبود. این پرونده علاوه بر فشار مالی زیادی که به باشگاه تحمیل کرد، انرژی زیادی را از ما گرفت. این پرونده پردردسر در حالی پیش روی ما بود که علاوه بر این مبلغ ما باید سود پول این بازیکن را نیز پزداخت می کردیم و در شرایط تحریم ها دریافت پاداش آسیایی ما و انتقال پول بودیمیر امکان پذیر نبود که این بازیکن و دردسرهایش انرژی زیادی از من و بقیه مدیران باشگاه گرفت. البته درست بعد از بسته شدن این پرونده، داستان پرونده های داخلی برای ما پیش آمد که آن موضوع دیگر برای ما قابل تحمل نبود ولی با همه مشکلات، این پرونده ها حل شد و ما تلاش می کنیم بقیه پرونده های مان هم به زودی بسته شود.

– در شرایط کرونایی موجود چه توصیه‌ای را به هموطنان دارید؟

متاسفانه کشور ما همچنان درگیر کرونا است و کادر درمان دیگر خسته شده اند. این عزیزان بیشتر از یک سال است که درگیر این ماراتن طاقت فرسا هستند. در این مدت ما هموطنان زیادی را از دست دادیم و خانواده فوتبال هم داغدار فوت انصاریان و میناوند بر اثر این بیماری هستند. به همین دلیل توصیه می کنم هر کس به عنوان نفر اول پروتکل های اعلام شده را رعایت کنند تا در سال جدید تعداد فوتی ها و قربانیان را کم کنیم.

– به عنوان سوال آخر؛ اگر قرار باشد از مدیرعامل پرسپولیس عیدی بگیرید، دوست دارید چه عیدی را از او دریافت کنید؟

با این همه مشکلات مالی باشگاه بنده خدا آقای سمیعی اگر بتواند حقوق ما بدهد کار بزرگی را انجام داده اند!(باخنده) مشکلات و فشار مالی باشگاه آن قدر زیاد است که نمی توانیم از ایشان توقع عیدی داشته باشیم. تاکید می کنم فشاری که در این مدت روی آقای سمیعی بوده روی هیچ کدام از ما نبوده است. این که مشکلات باشگاه حل شود و مجموعه کادر مدیریتی بتوانند از این مشکلات به سلامت عبور کنند، بهترین عیدی است که می توانیم از آقای سمیعی بگیریم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !