9 اشتباهی که ما در فروشگاه های کفش فروشی مرتکب می شویم


9 اشتباهی که ما در فروشگاه های کفش فروشی مرتکب شده ایم و باعث شده تا از انتخاب خود پشیمان شویم

به گزارش سایت طلا،در قرن چهاردهم، اندازه کفش ها با دانه جو مشخص شد: 3 ذرت برابر با 1 اینچ بود. امروزه تعیین سایز پا بسیار ساده تر است، اما یافتن یک جفت کفش خوب هنوز هم بسیار دشوار است. بسیاری از جزئیات وجود دارد که ما از آنها غافل می شویم و در نهایت چیز بدی خریداری می کنید.

این مقاله، لیستی از اشتباهات رایج را که هنگام خرید کفش مرتکب می شویم و راه های جلوگیری از آن را تهیه کرده است.

از موقعیت پاشنه غافل می شویم.


پاشنه پا نه تنها برای زیبایی است، بلکه قرار است از پا حمایت کند. ما با استفاده از پاشنه پا تا نوک انگشتان پا قدم برمی داریم، بنابراین باید پشتیبانی کافی در آنجا وجود داشته باشد. به همین دلیل است که باید پاشنه کفش مستقیماً زیر پاشنه پای شما باشد. اگر کمی به وسط نزدیکتر باشد، وزن به روش اشتباه توزیع می شود و باعث می شود سریعتر خسته شوید.

9 اشتباهی که ما در فروشگاه های کفش فروشی مرتکب  می شویم

پاشنه بلندها را با نوک تیز ترکیب می کنیم.

پاشنه های خیلی بلند یا نوک تیز می توانند به پاهایتان آسیب برسانند. تصور کنید اگر کفشی بپوشید که هر دو را داشته باشد چه ترکیب وحشتناکی می توانید داشته باشید: فشار روی انگشتان پا بسیار زیاد خواهد بود. به همین دلیل بهتر است یکی از این امکانات را انتخاب کنید. اگر پاشنه بلند را انتخاب می کنید، نوک کفش باید پهن باشد.

اگر کفش های نوک تیز را دوست دارید، نباید خیلی تنگ باشد (فضای کافی برای انگشتان وجود داشته باشد)، یا اینکه آنها را فقط در موارد خاص انتخاب کنید

9 اشتباهی که ما در فروشگاه های کفش فروشی مرتکب  می شویم

ما نمی توانیم تشخیص دهیم که چرا این کفش ها را می خریم.

این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما همه کفش های ورزشی برای انجام ورزش ساخته نشده اند. بیشتر از آن، ورزش های مختلف به انواع مختلف کفش ها نیاز دارند. به عنوان مثال، برای بازیکنان بسکتبال، کفش های ورزشی ساقدار وجود دارد، و برای دوندگان، باید پشتیبانی بیشتری از قوس پا وجود داشته باشد. کفش های ورزشی مناسب پیاده روی، برای دویدن و پریدن مناسب نیستند.


اگر با کفشی که مخصوص پیاده روی است ورزش کنید، خیلی سریع خراب می شود. به همین دلیل است که شما باید دلیل خرید خود را در نظر بگیرید.

ما فقط به سایز توجه می کنیم.

بدیهی است که سایز یکی از مهمترین مواردی است که باید هنگام خرید کفش جدید در نظر بگیرید. اما حتی اگر کفشی مناسب شما باشد، تصمیم گیری برای خرید آن خیلی زود است. به تمام قطعات کفش نگاه کنید. آیا آنها خوب ساخته شده اند؟ آیا بندها به اندازه کافی محکم هستند؟ قطعات تزئینی چقدر به کفش چسبیده اند؟ آیا زیپ به درستی کار می کند؟ اگر در حال خرید صندل هستید، میزان قابل تنظیم بودن بندها را بررسی کنید.

9 اشتباهی که ما در فروشگاه های کفش فروشی مرتکب  می شویم

ما کفش ها را تنها روی فرش امتحان می کنیم.

در بسیاری از فروشگاه های کفش فروشی، فرش هایی نزدیک آینه وجود دارد. خیلی از اوقات، ما حتی از روی آن ها کنار نمی رویم. اما این فرش های زیبا ممکن است در واقع ما را به سمت خرید یک جفت کفش اشتباه سوق دهد. فرش ها باعث می شوند کف پا نرمتر از حالت موجود باشد، بنابراین برای آزمایش واقعی کفش های خود، از فرش ها دور شده و در اتاق قدم بزنید تا ببینید واقعاً کفش ها راحت هستند یا خیر.

9 اشتباهی که ما در فروشگاه های کفش فروشی مرتکب  می شویم

وقتی کفش را امتحان می کنیم، به اندازه کافی راه نمی رویم.

5 قدم برای درک میزان راحتی کفش روی پای شما، کافی نیست. آنها به شما اجازه نمی دهند احساس واقعی آنها را تجربه کنید. بنابراین، احتمالا خیلی سریع در این کفش ها خسته خواهید شد. توصیه می شود هر جفت را حداقل 15 دقیقه بپوشید. این بدان معناست که شما باید خیلی بیشتر از حد معمول در فروشگاه قدم بزنید.

9 اشتباهی که ما در فروشگاه های کفش فروشی مرتکب  می شویم

ما کفش های خیلی باز را می پسندیم.

این در مورد استایل نیست. قسمت فوقانی برخی صندل ها فقط چند بند دارد که در واقع نمی تواند پا را آنطور که باید نگه دارد. به همین دلیل کفش ها آنقدر پایدار نیستند و پاهای شما سریعتر خسته می شوند.

9 اشتباهی که ما در فروشگاه های کفش فروشی مرتکب  می شویم

ما شکل پای خود را در نظر نمی گیریم.

همه ی افراد شکل پای خود را نمی دانند و هنگام خرید کفش جدید آن را در نظر نمی گیرند. اما آناتومی می تواند تأثیر بسزایی در راحتی یک جفت کفش خاص داشته باشد. عامل اصلی، طول انگشتان پا است و 3 نوع پای مختلف وجود دارد. در نوع مصری بلندترین انگشت شست پا است و طول هر انگشت کوتاه تر از انگشت قبلی است. با چنین پاهایی می توانید کفش هایی با انگشتان کشیده یا گرد بپوشید. از پوشیدن کفش هایی با محفظه انگشتان باریک پا باید خودداری شود.

در پاهای رومی، انگشتان اول، دوم و سوم به یک اندازه هستند. افرادی که چنین پایی دارند باید کفشی با انگشتان چهارگوش و گرد بپوشند. در پای یونانی بلندترین انگشت انگشت دوم است. کفش های نوک تیز بهترین انتخاب در این مورد پاهاست.

9 اشتباهی که ما در فروشگاه های کفش فروشی مرتکب  می شویم

ما برای امتحان کفش، از جوراب های اشتباه استفاده می کنیم.

برای اینکه شانس خرید کفش ناراحت کننده را کاهش دهید، باید آنها را با جورابهایی که قرار است کفش را بپوشید امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر بوت های زمستانی خریداری می کنید، منطقی نیست که آنها را با جوراب های نازک و تابستانی امتحان کنید. در زمستان، شما می خواهید جوراب ضخیم تری بپوشید، بنابراین یک جفت از آنها را به فروشگاه ببرید. به این ترتیب، شما یک جفت انتخاب خواهید کرد که کاملاً متناسب شما باشد.

هنگام خرید کفش نو معمولاً به چه چیزهایی توجه می کنید؟


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید