تردد در جاده‌های استان اصفهان 104 درصد افزایش یافت


تردد در جاده‌های استان اصفهان 104 درصد افزایش یافت

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: تردد در جاده‌های شریانی مجهز به تردد شمار برخط  در این استان نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن  (با احتساب سال کبیسه) 104 درصد افزایش یافته‌ است.

مهدی خضری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۱۷ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۹۵ دستگاه وسیله نقلیه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال در جاده‌های این استان تردد کردند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۷۲ دستگاه وسیله نقلیه در این مدت به استان اصفهان وارد و یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۵۴۲ دستگاه وسیله نقلیه از جاده‌های این استان خارج شده‌ و بقیه آن مربوط به تردد داخل استانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای ورودی و خروجی به استان در این مدت نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۱۰۵ و ۱۲۲ درصد افزایش یافته ‌است.

وی اضافه کرد: در سیزدهمین روز از فروردین امسال ۷۱۷ هزار و ۷۶ مورد تردد خودرو در جاده‌های این استان به ثبت رسیده است.

خضری با بیان اینکه این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹۳ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد : در این روز ۵۱ هزار و ۵۱۳ خودرو وارد استان شده و ۵۷ هزار و ۹۷۴ خودرو خارج شده است.

طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
۷۵۰ نیروی راهدار در جاده های استان با ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در آماده باش قرار دارند و به مسافران خدمات ارائه می کنند.
استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.
بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شوند.
۴۵۹ شرکت حمل و نقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۷ مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان وجود دارد.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به‌دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس