بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی درآذربایجان‌غربی ازآمار اواخر پاییزهم گذشت


بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی درآذربایجان‌غربی ازآمار اواخر پاییزهم گذشت

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین برآورد، بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به 632 نفر رسیده  که بیشتر از آمار اواخر پاییز سال گذشته است.

دکتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۳۱۴ نفر مشکوک و ۳۱۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

وی بیان کرد: همچنین در حال حاضر ۱۶۵ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های این استان بستری بوده و ۴۱ نفر نیز به ونتیلاتور متصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به ابتلای ۵۵۰ نفر، بستری شدن بیش از ۱۴۰ نفر و فوت ۶ تن طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اظهار کرد: با احتساب آمار امروز، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۷۸۳ نفر رسید.

وی اضافه کرد: از کل بستری شدگان روزانه در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ نفر مربوط به ارومیه، ۲۴ نفر خوی و ۱۱ نفر در میاندوآب است.

آقازاده ادامه داد: تاکنون حدود ۱۲۵ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های با بیشترین میزان ابتلا و فوتی بر اثر کرونا در کشور به شمار می رود و با وجود سهم جمعیتی چهار درصدی، سهم مبتلایان و فوت شدگان در استان نسبت به کشور به ترتیب ۶.۵ و ۶ درصد است.

آذربایجان غربی شهرستانی با وضعیت آبی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امشب ماه صورتی را در آسمان ببنید