دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می‌یابد


دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می‌یابد

مشهد- ایرنا- کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وضعیت جوی این استان از فردا پانزدهمین روز نخستین ماه بهار سال جدید همزمان با افت شدید دمای هوا، ناپایدار خواهد شد.

آیدا فاروقی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس بارش باران از ساعات پایانی امشب در شمال غرب و مناطقی از مرکز و شرق خراسان رضوی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این وضعیت در دامنه‌های رشته کوه هزارمسجد واقع در شرق و شمال شرقی خراسان رضوی، شهرستانهای کلات، سرخس و همچنین مشهد با احتمال جریان روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی همراه خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین از عصر امروز ۱۴ فروردین و اوایل امشب وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش میزان دید در این استان پیش‌بینی می‌شود که با احتمال آسیب به سازه‌های موقت همراه است.

و دمای هوای مشهد نیز در این مدت است .

وی حداکثر دمای امروز هوای مشهد را ۲۹ درجه سانتیگراد اعلام و بیان کرد: دمای هوای این شهر که ظرف ۲۴ ساعت اخیر بین ۱۵ تا ۲۶ درجه در نوسان بود، فردا ۱۵ فروردین با کاهشی محسوس به ۱۴ درجه افت خواهد کرد.

فاروقی ادامه داد: دمای هوای خراسان رضوی که ظرف امروز و فردا رو به کاهش می‌رود، از ظهر روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه جاری رو به افزایش خواهد گذاشت.

وی گفت: بیشترین بارش باران در خراسان رضوی هم ظرف ۲۴ ساعت اخیر در خواف واقع در جنوب و سبزوار در غرب استان به میزان کمتر از یک دهم میلیمتر ثبت شد.

کوهسرخ در جنوب غرب خراسان رضوی با دمای هوای ۹ درجه و سرخس واقع در شرق این استان با دمای هوای ۳۰ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند.

بیشترین شدت وزش باد در خراسان رضوی نیز ظرف همین با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت از کلات واقع در شمال شرق این استان گزارش شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها