ساخت مسکن و مانع زدایی‌ها اولویت‌ اصلی حوزه عمرانی یزد است


ساخت مسکن و مانع زدایی‌ها اولویت‌ اصلی حوزه عمرانی یزد است

یزد- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به محور فعالیت و برنامه های حوزه تحت مدیریت خود در سال 1400 هجری شمسی برای تحقق شعار انتخابی امسال، گفت: ساخت مسکن و رفع موانع در مسیر آن از اولویت های اصلی این بخش در استان است.

به گزارش ایرنا محسن صادقیان روزشنبه در نشستی که به منظور بررسی تحقق شعار سال حوزه عمرانی استان با مدیران کل حوزه عمرانی استانداری به صورت مجازی برگزار شد، افزود: اجرای طرح های زیرساختی راه، آب، برق و گاز در حمایت ،پشتیبانی و بررسی فرآیندهای صدور مجوز ساخت و ساز و تسهیل‌گری در واگذاری زمین برای تولید مسکن باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

وی اظهار کرد: نقش حوزه عمرانی در تحقق شعار سال در سه بخش دسته بندی می شود، در بخش اول موضوع تولید هم در حوزه صنعت و هم در حوزه مسکن و ساختمان مورد تاکید است.

صادقیان بخش دوم را نقش طرح های عمرانی در پشتیبانی و موانع زدایی ها در حوزه تولید و صنعت نام برد و گفت: در این حوزه اجرای زیرساخت های عمرانی راه، آب ،برق و گاز بسیار مهم است از این رو برنامه ریزی و اجرای طرح های زیرساختی در حمایت و پشتیبانی از تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ادامه داد: در بخش سوم نقش حوزه عمرانی در پشتیبانی و رفع موانع در حوزه تولید، تسهیل گری و کوتاه کردن زمان صدور مجوزهای ساخت و ساز، پاسخ به استعلام ها و همچنین واگذاری زمین برای استقرار صنایع است.

در این نشست مقرر شد تا پایان فروردین ماه جاری طرح های عمرانی و زیرساختی به تفکیک ۱۰ شهرستان احصا و پیشنهادهای لازم درباره نقش شکل گیری کارگاه های تولید در جوار روستاها، اصلاح فرآیند صدور مجوز ساخت و ساز و تسهیل گری در واگذاری زمین، ارایه ، بررسی و تصمیم گیری شود.

هفتم فروردین ماه جاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب طرح اقدام ملی مسکن در استان گفته بود که در سال ۱۴۰۰ برای شتاب بیشتر کار نیاز به پشتیبانی، رفع موانع و مشکلات است ، باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان، صدور مجوز و اجرای خدمات را تسهیل کنند.

به گزارش ایرنا صادقیان افزود: شروع طرح اقدام ملی مسکن در سال ۱۳۹۹ از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقدام های دولت تدبیر و امید بود و در استان با برنامه‌ریزی خوب درحال شکل گیری و اجراست.

وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال و لزوم تسهیل و مانع زدایی ها در بسیاری از کمیته ها، کمیسیون ها و کارگروه ها، بر اصلاح بسیاری از فرآیندها و کوتاه کردن زمان تصمیم گیری ها به‌خصوص در تعیین کاربری ها در کمیته ها و کارگروه‌های ماده ۵ و امور زیربنایی تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد یکی از موانع ساخت مسکن در استان را طولانی بودن فرآیند صدور پروانه ساختمانی عنوان کرد و یادآور شد: در راستای تسهیل، پشتیبانی و مانع زدایی، کوتاه کردن زمان صدور پروانه شهرسازی باید به صورت جدی در دستورکار قرار گیرد.

در مرحله نخست اقدام ملی مسکن ۲۲ هزار نفر در استان یزد ثبت نام کردند که در نهایت ۱۰ هزار نفر واجد شرایط اعلام شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید