دمای هوا در استان مرکزی 11 درجه‌ سردتر می‌شود


دمای هوا در استان مرکزی 11 درجه‌ سردتر می‌شود

اراک - ایرنا - مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس ارزیابی الگوهای پیشیابی هوا، کمینه دما در مناطق مختلف این استان روز یکشنبه هفته جاری با افت 11 درجه‌ای همراه است.

« رضا مردادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به‌دلیل نفوذ سامانه پرفشار و شمالی شدن جریانات جوی و ریزش هوای سرد دمای هوا تا صبح فردا بین ۹ تا ۱۱ درجه کاهش پیدا می‌کند و در برخی مناطق سردسیر استان کاهش دما تا زیر صفر اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: شدت سرمای هوا در شبانگاه بیشتر خواهد بود و این پدیده تا سه‌شنبه در استان مرکزی تداوم دارد.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وزش تند باد امروز به‌دلیل تغییرات فشار هوا در نقاط مختلف استان به‌ویژه در مناطق نیمه جنوب و جنوب شرقی پیش بینی شده است.

مرادی اظهار داشت: امکان افزایش سرعت وزش باد به‌طور لحظه‌ای در برخی از نقاط تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت امروز در استان احتمال دارد و پدیده گرد و غبار برای این مناطق پیش‌بینی شده است.
وی گفت: استان مرکزی از فردا ( یکشنبه) تا روز چهارشنبه جوی پایدار و بدون پدیده قابل ملاحظه خواهد داشت.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: ساوه با بیشینه دمای ۲۶ و ۲ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و غرق‌آباد و کمیجان با کمینه دمای ۲ و ۲ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهرهای این استان در شبانه‌روز اخیر بوده‌اند.

۱۷۱ و ۲ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه پارسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر