بیش از 32 هزار نفر در بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند


بیش از 32 هزار نفر در بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: سال گذشته با وجود شرایط کرونایی32 هزار و 945 نفر در 2 بخش دولتی و خصوصی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در این استان گرفتند.

به گزارش ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز شنبه در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ ضمن اشاره به تحقق ۹۷ درصدی آموزش‌های بخش خصوصی این استان در سال گذشته، افزود: پارسال ۲۰هزار و ۵۸۱ نفر دوره در بخش دولتی و ۱۲هزار و ۳۶۴ نفر دوره نیز در آموزشگاه‌های آزاد به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی را در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، پرورش ماهی در قفس، پروش میگو، تعمیر موتور قایق بنزینی، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت، تراش سی ان سی و عمران عنوان کرد.

دراهکی اضافه کرد: همچنین این اداره کل در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های صنایع روستایی، ثابت و سیار شهری، پادگان‌ها، زندان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، عشایر، مراکز درمان اجباری، کارگاه‌های صنایع و اصناف و سکونتگاه‌های غیر رسمی موفق به تحقق اهداف آموزشی شده‌است.

وی مراکز آموزش فنی و حرفه ای را فرصتی برای جوانان جویای کار و فاقد شغل دانست و گفت: آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، افزایش توانمندی‌های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغل هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش‌های مهارتی در اولویت قرار داده‌است.

دراهکی تاکید کرد: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی وحرفه‌ای مبنی بر ارائه آموزش‌ها به شکل رایگان است اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی‌برند و از این قابلیت بی اطلاع هستند که می‌طلبد رسانه‌های جمعی برای تحقق این مهم درکنارآموزش‌های فنی و حرفه‌ای گام بردارند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۵ مرکز ثابت و هشت شعبه سیار دولتی و ۲۰۴ مرکز آموزشی خصوصی در استان بوشهر فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن