5 راه برای از بین عصبانیت و بازیابی آرامش در ذهن


خشم یکی از ناخوشایند ترین احساساتی است که می توانیم تجربه کنیم.

به گزارش سایت طلا،خشم یکی از ناخوشایند ترین احساساتی است که می توانیم تجربه کنیم. هنگامی که عصبانیت خود را ابراز کنیم، احساس بدی داریم و پس از اینکه به آرامش رسیدیم، نسبت به خود احساس بدتری داریم. انتخاب خشم به عنوان راهی برای رهایی از تمام درد و ترس شما گزینه عاقلانه ای نیست و قطعا راهی پایدار و سالم برای زندگی نیست.

اگر احساس می کنید بیش از حد در زندگی خود عصبانی، ناامید و خسته هستید، در اینجا راه حل هایی آورده شده که به شما کمک می کند تا آرامش را دوباره به ذهن و زندگی خود برگردانید.


تامل کنید و نفس بکشید

5 راه برای از بین عصبانیت و بازیابی آرامش در ذهن

یک تمرین تنفسی بهترین روش برای بازگرداندن آرامش به بدن و ذهن و ایجاد فضای کافی برای تمرکز مجدد است تا بتوانید حرکت بعدی خود را تعیین کنید.

ذهن آگاهی را به طور منظم تمرین کنید

5 راه برای از بین عصبانیت و بازیابی آرامش در ذهن

این استراتژی در طولانی مدت تاثیر مثبت تری در کمک به شما در کنار گذاشتن عصبانیت و حفظ آرامش در ذهن و زندگی شما دارد. تحقیقات علمی و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد تمرین منظم ذهن آگاهی، خودآگاهی ما را بهبود می بخشد و ما را قادر می سازد تا دوباره مغز خود را برنامه ریزی کنیم تا بیشتر بر روی عناصر مثبت زندگی خود تمرکز کنیم.

خشم خود را بپذیرید، وجود آن را در بدن خود تشخیص دهید و سپس بگذارید از بین برود

پذیرفتن اینکه عصبانی بودن اشکالی ندارد، گام مهمی برای رها کردن عصبانیت است. هر چه از سیگنال های جسمی که بدن شما هنگام عصبانیت به شما می فرستد آگاهی بیشتری داشته باشید، می توانید کنترل بیشتری در تصمیم گیری در مورد نحوه برخورد سازنده با احساس خشم داشته باشید.



آن را بنویسید

5 راه برای از بین عصبانیت و بازیابی آرامش در ذهن

وقتی می نویسید می توانید احساسات خود را تخلیه کنید. احساسات خود را هنگام آمدن بنویسید. برای شخصی که نسبت به او عصبانی هستید نامه بنویسید و پس از آرام شدن نامه را بسوزانید.

بر خشم خود تمرکز نکنید

هنگام خشمگین شدن می توانید کارهایی انجام دهید تا از تمرکز بر خشم خود دوری کنید. به عنوان مثال می توانید تا 100 بشمارید. این به شما فرصت می دهد تا قبل از هر کار دیگری خود و افکار خود را جمع کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر