نشست « ابن سینا به چه کارکارمان می آید» برگزار می شود


نشست « ابن سینا به چه کارکارمان می آید» برگزار می شود

«ابن سینا به چه کارمان می‌آید؟» عنوان سخنرانی سیدنصرالله موسویان در مجموعه درس‌گفتارهای درباره ابن سینا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز فرهنگی شهر کتاب، هفتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی بوعلی سینا در روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۱ صبح با سخنرانی دکترسیدنصرالله موسویان، عضو هیات علمی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، باعنوان «ابن سینا به چه کارمان می‌آید؟» اختصاص دارد که به صورت مجازی پخش خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند این درس گفتار را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

چگونه ممکن است زبان و اندیشه‌های هزارساله ابن سینا اکنون برای ما قابل درک، جذاب و تاثیرگذار باشد؟ چگونه ابن سینا در ساختن زبان فلسفی و منطقی ما نقش داشته است، مسائل اساسی آن را صورت‌بندی و مفاهیمی را معرفی کرده است که از مرزهای فلسفه و منطق ما فراتر رفته‌اند و در ادبیات و دین نقش مرکزی پیدا کرده‌اند.

هر چند نمی‌توان درباره‌ اهمیت ابن سینا در فرهنگ ایران اغراق کرد، راه پیش روی ما بازخوانی انتقادی میراث ابن سینا، آگاهی برمحدودیت‌ها و نواقص آن و پرداختن به مسائل و موضوعاتی است که احتمالا بسیاری از آنها در زبان و روش ابن‌سینا قابل پاسخگویی نیستند. ساختن یک چهارچوب نو ابن سینایی می‌تواند قدم بعدی در این مسیر باشد.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق