کشت خربزه و هندوانه در تایباد آغاز شد


کشت خربزه و هندوانه در تایباد آغاز شد

مشهد- ایرنا- همزمان با آغاز فصل کشت جالیز در تایباد، هفت هزار و 600 هکتار از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی به کشت خربزه و هندوانه اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در این شهرستان، به عنوان یکی از قطب‌های تولید خربزه و هندوانه استان، ‌ پنج هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت خربزه و ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زیر کشت هندوانه رفته است.
جواد اعتضادی افزود: میانگین برداشت محصول خربزه و هندوانه از هر هکتار در این شهرستان به ترتیب ۱۵ و ۲۰ تن است و ۱۰۰ درصد مزارع این ۲ گونه به روش مالچ پلاستیک کشت می‌شود.
وی ادامه داد: فصل برداشت این دو محصول تیرماه آغاز شده و تا اواسط مهر ادامه می‌یابد و از مرحله کاشت تا برداشت این محصولات در هر هکتار ۴۲ نفر روز مشغول به کار می شوند.

وی گفت: در سال زراعی جاری کشت خربزه و هندوانه با استفاده از روش های نوین آبیاری در این شهرستان ۴۰ درصد افزایش داشته است.

اعتضادی افزود: کشتزارهای دشت کرات تایباد به کشت خربزه و اراضی دشت میان ولایت این شهرستان به کشت هندوانه اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۵۵ درصد مزارع خربزه و ۳۸ درصد کشتزارهای هندوانه این مناطق به روش نشایی کشت شده که این روش موجب صرفه جویی ۱۰ درصدی در منابع آبی می شود.

مزارع خربزه و هندوانه در تایباد ۷۰۰ خانوار بهره بردار دارد.
تایباد ۴۳ هزار هکتار کشتزار و باغ و هفت هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد و ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام