25 خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی تجهیز شد


25 خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی تجهیز شد

بیرجند - ایرنا - کاروان نشاط و امید برای تجهیز 25 خانه ورزش روستایی در چهارمین روز سفر معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی اعزام شد.

به گزارش ایرنا این تجهیزات با اعتبار بیش از چهار میلیارد ریال روز شنبه در آیینی با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برای تجهیز و راه‌اندازی ۲۵ خانه ورزش روستایی استان اهدا شد.

همچنین امروز تعداد ۶ خودروی پژو ۴۰۵ به ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های بیرجند، سرایان، سربیشه، نهبندان، قاینات و طبس تحویل شد. این خودروها با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال خریداری شد و در اختیار ادارات شهرستان‌ها قرار گرفت.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان که یازدهم فروردین همراه وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی آمد، در چهارمین روز سفرش با همراهی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های مرزی نهبندان و سربیشه سفر کرد.

چند طرح عمرانی ورزشی با حضور "جمشید تقی‌زاده" در این ۲ شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: زمین چمن مصنوعی روستای طبسین نهبندان امروز افتتاح شد که برای ساخت این زمین چمن مصنوعی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حسن عزیزی افزود: عملیات اجرایی سالن ورزشی سرپوشیده روستای چاهدراز با اعتبار ۲ میلیارد تومان و عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی روستاهای دهسلم، سهل آباد، ابراهیمی، مهل آباد و طارق با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان نهبندان آغاز شد.

وی بیان کرد: همچنین زمین چمن مصنوعی روستاهای نازدشت و ماخونیک شهرستان سربیشه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید و به طور همزمان عملیات احداث زمین چمن مصنوعی روستاهای ماهیرود و مختاران با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: خانه جوان شهر سربیشه نیز با اعتبار ۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

نماینده‌ مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: از محل اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۴۲ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی نهبندان و سربیشه اختصاص یافته است.

مصطفی نخعی افزود: امیدواریم با قول‌های گرفته شده از وزارت نفت، روند احداث زمین‌های ورزشی با هدف افزایش سرانه فضاهای ورزشی نهبندان و سربیشه تسریع شود.

وی خواستار افزایش تعداد خانه‌های ورزش روستایی با توجه به پراکندگی جمعیت شهرستان‌های نهبندان و سربیشه و همچنین تلاش بیشتر وزارت ورزش و جوانان برای احیای ورزش‌های بومی و محلی همچون شترسواری در این شهرستان‌ها شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری و سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)